BMW je jedan od pionira na tržištu električnih automobila. Još početkom prošlog desetljeća predstavili su zanimljivo dizajnirano e-vozilo i3 koje je do kraja 2021. prodano u oko 220 tisuća komada.

Od tada do danas situacija na tržištu automobila radikalno se promijenila. Najavljuje se kraj benzinaca i dizelaša (negdje sljedećeg desetljeća), dok je budućnost, prema brojnim stručnjacima i analitičarima, električna. A u toj električnoj budućnosti BMW želi imati jednu od vodećih uloga, u čemu bi im trebala pomoći nova i nedavno predstavljena platforma”Neune Klasse”, odnosno nova klasa.

Električni automobili, ilustracija Tamna strana elektrifikacije: S tržišta bi mogli u potpunosti nestati "jeftini automobili"

Kako je prošli tjedan najavio izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse, sljedeća generacija BMW-ovih električnih automobila postat će industrijski standard za doseg, brzine punjenja, ali i - cijene.

S obzirom na to da mnoge automobilske kompanije ulažu milijarde u elektrifikaciju i baterijske tehnologije, kao i na trenutačnu poziciju BMW-a na ovom tržištu, riječ je o prilično hrabroj izjava. Prema Electreku, ona ima uporište u spomenutoj novoj platformi koja će biti osnova budućih BMW-ovih električnih automobila. Prvi model na toj platformi predstavljen je na ovogodišnjem sajmu potrošačke elektronike CES, no riječ je o konceptu i Vision Dee tako da ne treba očekivati njegovu prodajnu verziju.

Ključni faktor platforme koji će koristiti budući modeli BMW-a trebala bi biti nova baterijska tehnologija u koju je njemačka tvrtka posljednjih godina uložila veliki novac. U odnosu na trenutačnu tehnologiju baterija koje se koriste u e-vozilima, iz BMW-a kažu kako će njihova tehnologija poboljšati brzinu punjenja i dosega za oko 20 do 30 posto.

Također, BMW je nedavno investirao 20 milijuna dolara u tvrtku Solid Power za licenciranje njihove solid state baterijske tehnologije koja bi u budućnosti trebala omogućiti puno bolje baterijske performanse električnih vozila. U istu su kompaniju, ali i u druge tvrtke koje razvijaju solid state baterijske tehnologije uložile i druge automobilske kompanije tako da će BMW i Oliver Zipse imati veliku konkurenciju ako žele da upravo njihova platforma i tehnološke mogućnosti postanu nekakav standard i nivo koji je potrebno dosegnuti.

Mercedes EQS "Zabrinjavajući trend": Nakon kupovine automobila za njegove maksimalne performanse potrebno je plaćati pretplatu

Prvi BMW-ov automobil na novoj platformi očekujemo u 2025. godini i bit će zanimljivo vidjeti kakve će imati performanse, ali i cijenu.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju