BMW je nedavno napravio prototip vodikovih spremnika goriva za svoj oklopljeni X5 SUV, a da bi bili sigurni da su spremnici vodika adekvatno zaštićeni, testirali su ih tako što su ispod njih detonirali ručne bombe.

Odjel za oklopljena vozila u BMW-u inače ne komunicira često s medijima zbog naravi posla. Sad su odlučili da imaju što ispričati, čemu je svjedočila i novinarka The Drivea.

Pogonski sklop ove X5-ice sastoji se od velike baterije od 125 kWh te dva spremnika vodika, jedan postavljen po dužini, a jedan po širini i okomito na prvi. Oba spremnika nose ukupno šest kilograma vodika (H2). U stražnjem dijelu nalazi se električni motor koji vuče energiju iz tih spremnika i iz baterije kako bi snaga vozila bila u razumnim granicama.

Spremnici vodika razdvojeni su ne zbog ograničenog prostora pohrane vodika, već zbog komplicirane ambalaže.

Nekima je vodik možda poznat i po cepelinu Hindenburg, koji je bio punjen tim plinom i koji se zapalio i u potpunosti izgorio pri slijetanju u Lakehurstu u SAD-u 1937. godine. Naime, vodik je vrlo zapaljiv, a upravo ta njegova reaktivnost ga čini pogodnim za gorivo. No zbog toga ne bi bilo poželjno da do spremnika s vodikom u vozilu meci i šrapneli lako mogu doći. Naravno, to ne predstavlja nešto s čim se prosječan vozač susreće u svojoj svakodnevici.

BMW je zamolio njemačku vojsku za dopuštenje testiranja zaštite vodikovog spremnika na poligonu u Alpama. Spremnik vodika bio je zaštićen oplatom od titana odozdo, a iz BMW-a su postavili i detonirali ručne granate ispod te oplate. Spremnik je u trenutku testiranja bio prazan, no testiranje je pokazalo da nije pretrpio nikakvu štetu te da je oplata zaustavila sve šrapnele i apsorbirala udarni val. Štoviše, čak nije bila toliko oštećena da se odmah morala zamijeniti.

Jedino što nije poznato jest kako će znanje stečeno u tom testiranju BMW iskoristiti u budućnosti.

Izvor: The Drive

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju