Boeing počeo s testiranjima električnih zračnih taksija u Los Angelesu

Na aerodromu u Long Beachu izveden je prvi testni let njihova autonomnog zračnog taksija.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 24.10.2023. / 13:13

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Iz Boeinga, odnosno njegova odjela Wisk Aero pohvalili su se kako su postali prva kompanija koja je na širem području Los Angelesa izvela javni testni let autonomnih električnih zračnih taksija koji bi jednom trebali prevoziti ljude, a mogu polijetati i slijetati vertikalno. S tom prvom javnom demonstracijom letačkih sposobnosti zračnih taksija Boeing je ujedno prikazao kako bi mogla izgledati budućnost putničkog prometa. Umjesto u klasičnim taksijima ljudi bi se prevozili u autonomnim letjelicama u kojima uopće ne bi bilo pilota, već bi za upravljanje bila zadužena isključivo računala.

  Boeing 747 "Kraljica neba": Boeing se oprašta od legendarnog zrakoplova

Demonstracija je održana na aerodromu u Long Beachu te su autonomni zračni taksiji prvi put sudjelovali u letovima uz druge putničke zrakoplove. Testni letovi prošli su bez problema, a nakon demonstracije održana je i konferencija na kojoj su, uz zaposlenike Boeinga, sudjelovali i lokalni i državni dužnosnici Kalifornije, a raspravljalo se o budućnosti zračne mobilnosti na tom području.

Rex Richardson, gradonačelnik Long Beacha, grada koji pripada okrugu Los Angeles, komentirao je kako je ponosan što budućnost letova postaje stvarnost upravo u njegovu gradu. Pohvalio je i partnerstvo s Wiskom i Boeingom koje će rezultirati otvaranjem novih radnih mjesta, pri čemu namjeravaju integrirati siguran, tih i ekološki odgovoran način prijevoza u tom gradu. Autonomni letovi mogući su već danas i to se sada događa u Los Angelesu, komentirao je nakon testnog leta izvršni direktor Wiska Brian Yutko.

Njegova kompanija izvela je testni let s petom generacijom letjelice, a Wisk već priprema i novu, šestu generaciju, koja će također imati električni pogon, doseg od gotovo 150 km s jednim punjenjem baterije, a vrijeme punjenja iznosit će samo 15 minuta. U letjelici će biti mjesta za četiri osobe i prtljagu, a također će imati "autonomne opcije".

  Bill Nelson NASA i Boeing razvijaju novu generaciju zrakoplova: Mogli bismo je koristiti već u sljedećem desetljeću

Wisk je osnovan još 2010. godine kao Zee Aero te se kompanija naknadno spojila s Kitty Hawk Corporationom. Letjelica i tim koji je radio na njezinu razvoju naknadno su se izdvojili iz te tvrtke, a u njih je uložio Boeing, čiji su šefovi na vrijeme shvatili potencijal pete generacije njihova zračnog taksija. Nakon nekoliko investicija tijekom godina Wisk je postao podružnica Boeinga, a iako i dalje posluje kao odvojena kompanija, njezini zaposlenici imaju pristup Boeingovoj mreži razvoja, testiranja, znanja, kao i stručnosti i ekspertize zaposlenika.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti