Borba sa strojevima je uzaludna: Dostavljači ogorčeni načinom na koji su dobili otkaz

Iako su u Amazonu zadovoljni programom, neki dostavljači žale se kako su nepravedno dobili otkaz, zbog okolnosti na koje nisu mogli utjecati.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 29.06.2021. / 12:32

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

U Amazonu su jako zadovoljni s programom Flex u kojem ljude mogu zaposliti, ali i dati im otkaz putem aplikacije, odnosno korištenjem algoritma, često i bez ljudske intervencije. Putem tog programa zapošljavaju dostavljače, odnosno potpisuju s njima ugovore o suradnji te je aplikacija putem koje se može prijaviti za posao dostavljača preuzeta oko 4 milijuna puta diljem svijeta, a samo u posljednjih pet mjeseci u SAD-u preuzeta je više od 660 tisuća puta.

Amazonovo skladište (Foto: AFP) Nova radna snaga u Amazonovim skladištima: Predstavljeni roboti Ernie i Bert

No ne dijele svi dostavljači isto oduševljenje s Flexom, a pogotovo ne načinom na koji mogu dobiti otkaz jer dio njih smatra da su nepravedno ostali bez posla, a kako im je otkaz dao algoritam, nisu se imali kome požaliti. Kad god se pojavi neki problem, nema podrške. Ti se boriš protiv stroja i to nemoj niti pokušavati, komentirao je jedan bivši dostavljač svoju situaciju s Amazonom. Ako žele uložiti prigovor zbog otkaza, to moraju platiti 200 dolara pa mnogi od toga odustaju jer smatraju da se ne isplati, prenijeli su na Yahoou.

Kako je Amazonu od iznimne važnosti da paketi stignu na vrijeme (često isti ili sljedeći dan od narudžbe), dostavljači su pod velikim pritiskom i nemaju previše mjesta za pogreške. Problem je kada ne obave dostavu zbog nekih problema na koje ne mogu utjecati, odnosno koji nisu njihova greška, a ne mogu ih objasniti algoritmu. Sustav kojim upravlja algoritam baziran je na rejtingu koji ide od rizičnog do fantastičnog, a svaki problem ili kašnjenje pri dostavi, naravno, smanjuje taj rejting.

Jedna je bivša dostavljačica objasnila kako je kasnila s dostavom zbog probušene gume, zbog čega je smanjen rejting. Iako ga je s vremenom podigla, na kraju je dobila otkaz zbog kršenja Amazonovih pravila. Žalila se, no neuspješno. Na Yahoou spominju i vozača koji nije mogao dostaviti paket jer su vrata posjeda na kojem se nalazi kuća bila zatvorena i nitko se nije javljao na telefon, a u jednoj zgradi problem je bio što se Amazonov ormarić zaglavio i nije se mogao otvoriti.

Slika nije dostupna Amazon otvara prvu trgovinu u kojoj će se plaćanja obavljati - dlanom

Sve su to slučajevi zbog kojih su, ne svojom greškom, dostavljači izgubili rejting, a na kraju i posao dostavljača za Amazon. Presudio im je, požalili su se medijima - algoritam.

Izvor: Yahoo
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti