Dijelom zbog GDPR-a, a dijelom zbog problema s privatnosti korisnika najveće društvene mreže na svijetu, Facebook u posljednje vrijeme posvećuje mnogo više pažnje sigurnosti i privatnosti korisnika. Jedan od nadolazećih noviteta, koji će sigurno pozdraviti većina korisnika ove mreže, jest i mogućnost brisanja povijesti aktivnosti na internetskim stranicama i aplikacijama koje je Facebook dosad pohranjivao i povezivao s korisnicima.

Internetske stranice i aplikacije s pomoću tipke Like ili analitike toj kompaniji šalju informacije o aktivnostima korisnika kako bi na temelju njih prikazivali sadržaj i oglase koji bi ih mogli zanimati, ali i kako bi poboljšali cjelokupno iskustvo korištenja te mreže. Uskoro će korisnici te podatke moći izbrisati te isključiti opciju Facebookova prikupljana tih informacija.

Iako će Facebook i dalje koristiti analitiku vezanu uz posjete internetskim stranicama i korištenje aplikacija, ona više neće biti povezana uz konkretan identitet korisnika – npr. developeri na temelju te analitike mogu dobiti informacije o tome koriste li njihovu aplikaciju više žene ili muškarci i slično.

Trebat će nekoliko mjeseci dok razvijemo ovu opciju, poručila je direktorica zadužena za privatnost Erin Egan u toj kompaniji te je napomenula kako će surađivati s regulatornim tijelima, političarima i zagovornicima privatnosti kako bi i od njih saznali vrijedne savjete o načinima implementacije nove opcije.

Upravo je to primjer kontrole kakvu mislimo da bi trebali imati, na svojoj je stranici na Facebooku korisnicima poručio Mark Zuckerberg.

Facebook ulazi na novo tržište – dating!

Još jedna velika novost jest ulazak na dating tržište, odnosno preko te mreže korisnici će moći tražiti potencijalne partnere, čime Facebook postaje konkurencija Tinderu. Korisnici će na Facebooku tako uskoro moći napraviti novi profil samo za upoznavanje, a taj profil neće biti vidljiv njihovim prijateljima, niti će im se prikazivati kao prijedlog za upoznavanje. Također, neće se prikazivati niti drugim korisnicima Facebooka koji ne koriste ovu opciju za upoznavanje niti će biti vidljiv u News feedu.

S obzirom na brojne probleme s privatnosti, Zuckerberg je napomenuo kako su ovu opciju napravili vodeći od samog početka razvoja brigu o privatnosti i sigurnosti.

Facebook će korisnicima predlagati potencijalne osobe za upoznavanje na temelju brojnih informacija koje ima o njima – npr. na temelju zajedničkih interesa, zajedničkih prijatelja i brojnih drugih podataka.

Oni koji aktiviraju tu opciju moći će pretraživati događaje i grupe sa svojim interesima na toj mreži te će moći otključati svoj profil koji će onda biti vidljiv drugim korisnicima koje zanimaju isti događaji i imaju slične interese. Također, moći će pretraživati i druge profile otvorene za upoznavanje, a ako osobe "kliknu", moći će započeti razgovor u posebnom inboxu koji je odvojen od Messengera i WhatsAppa te će na početku moći slati samo tekstualne poruke.

Zuckerberg je rekao kako je ova opcija namijenjena za stvaranje pravih i dugoročnih veza, a ne samo za kratkotrajne avanture, te je direktan udar na Tinder – nakon njezine objave dionice Match Groupa, kompanije vlasnika Tindera, pale su za čak 22 posto.

Više o ostalim stvarima koje je Facebook jučer predstavio, poput opcija grupnih videopoziva na Instagramu i WhatsAppu i nove verzije Oculusa čija cijena iznosi 199 dolara, pogledajte u priloženom videozapisu.