Europskim autokompanijama prijete kazne zbog slabe potražnje za električnim vozilima

Svi govore o 2035. godini, od koje nas dijeli deset godina, a trebali bismo govoriti o 2025. budući da već sada imamo problem, rekao je šef Renaulta.

Hina | 09.09.2024. / 14:00 komentari
Električni automobil (Foto: Getty Images)

Europska automobilska industrija mogla bi se suočiti s kaznama od 15 milijardi eura budući da je usporavanje potražnje za električnim vozilima rezultiralo višim emisijama štetnih plinova, upozorio je izvršni direktor Renaulta Luca de Meo.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Digitalni inovacijski inkubator otvorio vrata umjetnoj inteligenciji Pokrovitelj Digitalni inovacijski inkubator powered by Hrvatski Telekom Digitalni inovacijski inkubator otvorio vrata umjetnoj inteligenciji i pomaknuo granice kreativnosti

Proizvođači automobila u EU moraju iduće godine dodatno smanjiti emisiju ugljičnog dioksida, s ovogodišnjih 116 grama na 94 grama po kilometru.

BYD-ov automobil, ilustracija Još donedavno bili su nepoznati široj javnosti, a Musk ih je ismijavao: Sada postaju prijetnja najvećim proizvođačima automobila

Ako električna vozila ostanu na današnjoj razini, europska industrija možda će morati platiti 15 milijardi eura kazni ili odustati od proizvodnje više od 2,5 milijuna vozila, upozorio je u subotu šef Renaulta.

Tempo usvajanja električnih vozila upola je slabiji no što bi bilo potrebno da se postignu ciljevi koji bi nas poštedjeli kazni, rekao je de Meo, ujedno predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

Prekoračenje maksimalne dopuštene razine CO2 može rezultirati kaznom od 95 eura po prekoračenom gramu po kilometru, pomnoženo s brojem prodanih vozila.

Volkswagen Pesimistične brojke na tržištu električnih automobila: U Njemačkoj prodaja u srpnju pala za gotovo 37 posto

To bi za velike proizvođače automobila značilo kazne koje bi se mjerile u stotinama milijuna eura.

Svi govore o 2035. godini, od koje nas dijeli deset godina, a trebali bismo govoriti o 2025. budući da već sada imamo problem, rekao je de Meo.

Treba nam malo fleksibilnosti. Jako je opasno kada postavljate rokove i određujete kazne, bez imalo fleksibilnosti, dodao je.

Vezane vijesti