Odlični prodajni rezultati kompanija poput Xiaomija pokazuju kako sve više korisnika, umjesto skupih pametnih telefona poznatih proizvođača poput Samsunga, kupuje telefone manje poznatih (kineskih) kompanija koji imaju odličan hardver, a cjenovno su puno povoljniji od konkurencije. Osim takvih modela čija cijena iznosi više od sto, a nekada i više stotina dolara (što je i dalje jeftinije od telefona poput iPhonea, Galaxyja S5, HTC-ovog One M9 i drugih top modela), neke su kompanije krenule u osvajanja tržišta s ultra jeftinim pametnim telefonima čija cijena iznosi manje od pedeset dolara. Jedna od kompanija koja je krenula u osvajanje tržištu u razvoju s takvim jeftinim modelima jest Mozilla (najpoznatija po pregledniku internetskih stranica Firefox) čiji su inženjeri razvili operativni sustav Firefox OS koji je namijenjen korištenju upravo na tako jeftinim mobilnim uređajima čija cijena iznosi samo 25 dolara.

Je li ovo novi iPhone?

No, čini se da za većinu korisnika, uključujući i one u zemljama u razvoju kojima su ponajviše i namijenjeni ultra jeftiniji telefoni, cijena ipak nije najvažniji faktor prilikom odabira novog modela mobilnog uređaja te će ljudi ipak platiti više novca kako bi imali kvalitetniji i malo brži telefon. Naime, prema informacijama objavljenim na Digital Trendsu, u Mozilli su, nakon što njihovi jeftini telefoni nisu privukli previše korisnika u Indiji i Indoneziji, odlučili promijeniti strategiju te će se orijentirati na kvalitetnije opcije budućih telefona, a ne samo na nisku cijenu. Izvršni direktor Mozille Chris Beard tako je svojim zaposlenicima poručio kako će u budućnosti razvijati telefone i povezane uređaje koji će ljudi htjeti kupiti zbog kvalitete i iskustva koje nude, a ne samo zbog cijene.

Beard kaže i kako u budućnoj verziji svog operativnog sustava Firefox OS razmišljaju o podršci za aplikacije namijenjene Androidu – iako će njihov fokus i dalje biti na web aplikacijama, podrška za neke od najpopularnijih aplikacija za Android sigurno bi privukla veći broj korisnika i utjecala na povećanje popularnosti ove platforme. Također, u sklopu nove strategije nazvana Ignite (koja još nije službeno objavljena, ali su informacije o njoj 'procurile' na webu) Mozilla će proširiti dostupnost Firefox OS-a i na druge uređaje, ne samo na pametne telefone. 

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju