Crowdfunding i startup financiranje: U Hrvatskoj je aktivno 5 crowdfunding platformi

Crowdfunding nije samo način prikupljanja financijskih sredstava, već je riječ o marketinškom i društvenom konceptu kroz koji pojedinci, timovi, udruge, poduzetnici i ostali zainteresirani mogu predstaviti svoje ideje i postići uspjeh.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 13.12.2018. / 15:02

Konferencija o crowdfundingu (Foto: ZICER) (Foto: ZICER)

U Zagrebačkom inovacijskom centru (ZICER-u) na međunarodnoj konferenciji o crowdfundingu raspravljalo se o mogućnostima i prilikama koje nose alternativni izvori financiranja.

Kako doći do financijskih sredstava za razvoj, na koji način se financirati i kojim se inovativnim modelima pri tome koristiti pitanje je na koje startup, ali i ostali poduzetnici traže odgovore. Posezanje za alternativnim izvorima financiranja često se smatra najboljim mogućim rješenjem, no ono zahtjeva drugačiji angažman, razvijenu marketinšku strukturu i inicijalne troškove nužne za lansiranje kampanje.

Crowdfunding, kao jedna od mogućnosti, još se uvijek smatra inovativnim oblikom financiranja i to ne samo u Hrvatskoj već i općenito u Europi. On nije samo način prikupljanja financijskih sredstava, već je riječ o marketinškom i društvenom konceptu kroz koji pojedinci, timovi, udruge, poduzetnici i ostali zainteresirani mogu predstaviti svoje ideje i postići uspjeh.

Crowdfunding konferencija okupila je više od 60 ZICER-ovih stanara, predstavnika startupova, institucija te partnera projekta CROWDfunding to mainSTREAM innovation (CrowdStream) i projekta Developing and transferring an innovative Energy Financing miX in order to activate private sector (E-FIX) sufinanciranih sredstvima Europske unija, na kojima je ZICER partner. U Zagreb su tako s ciljem razmjene znanja i dobrih praksi došli stručnjaci iz Austrije, Belgije, Bugarske, Crne Gore, Češke, Finske, Francuske, Mađarske, Slovačke, Slovenije i Srbije.

U svijetu u ovome trenutku funkcionira preko 2.500 crowdfunding platformi. Do sada je putem njih pokrenuto više od 2.500.000 kampanja. U Hrvatskoj za sada imamo aktivno pet platformi i više od 300 ostvarenih kampanja.

Konferencija o crowdfundingu (Foto: ZICER) (Foto: ZICER)

Nakon uvodnih riječi direktora ZICER-a Frane Šesnića, pomoćnika pročelnice Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Ivana Ivankovića te direktora Regionalne energetske agencije Sjeverozapadne Hrvatske Julija Domca imali smo priliku čuti više o razvoju crowdfundinga u Hrvatskoj.

Zoran Rajn iz CEDIOR-a tom prilikom je naglasio kako je crowdfunding u Hrvatskoj skromno krenuo od 2011. godine te kako od 2017. bilježimo strelovit rast. Naglasio je i kako u Hrvatskoj nemamo jedinstven zakon o grupnom financiranju, već je ono regulirano kroz više različitih pravnih akata što dobro funkcionira.
O austrijskom crowdfund iskustvu govorila nam je Brigitte Hatvan iz ConPlusUltra koja je istaknula kako bez obzira na to na koji se oblik odlučili (na donacijama, equityju, nagradama ili landingu baziranoj kampanji) za uspjeh je neophodan entuzijazam, uložena energija i snažan markleting.

Kroz izlaganja Dragana Kovačevića, predstavnika austrijske vladine agencije za ekonomski razvoj i europske integracije (AEI) i Marka Helfriha, pomoćnika direktora Zagrebačkog inovacijskog centra, predstavljeni su ciljevi, rezultati i aktualna pilot akcija CrowdStream projekta, dok je projekt E-FIX, sufinanciran kroz program HORIZON 2020 predstavio Hrvoje Maras iz Regionalne energetske agencije Sjeverozapadne Hrvatske. Predstavljena je i uspješna u Hrvatskoj realizirana crowdfunding kampanja Križevački sunčani krovovi te platforme Founderbeam i Croenergy.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti