Appleov uređaj budućnosti, Vision Pro, nedavno se pojavio u prodaji, no iako je nadmašio očekivanja većine, mnogi upućuju na jedan problem koji bi mogao utjecati na njegovu prodaju u budućnosti. A taj problem su aplikacije, odnosno nedostatak nekih ključnih aplikacija na koje su korisnici navikli na svojim telefonima, računalima i tabletima. Netflix, YouTube i Spotify samo su neke od kompanija čijih aplikacija nema na popisu programa dostupnih na Visionu Pro. Naravno, to ne znači da korisnici tog skupog uređaja ne mogu uživati u sadržaju tih servisa jer im mogu pristupiti putem weba.
Poznati analitičar Mark Gurman u svom newsletteru Power On u kojem svakog tjedna objavljuje novosti vezane uz Apple, prošli tjedan dotakao se upravo ovog uređaja. Pohvalio je digitalni sadržaj i praćenje očiju, dok je kritizirao način na koji korisnici mogu gledati kroz uređaj te problem s aplikacijama: Nedostatak aplikacija na Visionu Pro je pravi nedostatak, smatra Gurman.
A objasnio je i zašto prilikom lansiranja ovog uređaja za koji mnogi kažu da predstavlja pogled u budućnost tehnološkog tržišta, nema očekivanog broja aplikacija, odnosno zašto se developerima ne žuri s njihovim razvojem. Brojni su developeri frustrirani s Appleom, napisao je Gurman te podsjetio kako su programeri nezadovoljni s provizijom koju ta kompanija uzima na svojim trgovinama aplikacija. Te su provizije prevelike, a osim provizija, problem su i pravila App Storea koja imaju previše ograničenja.
Zbog nove europske regulative, Apple ipak uvodi neke promjene, barem na tržištu EU, a te će promjene omogućiti implementaciju trgovina aplikacija trećih strana, kao i korištenje drugih načina plaćanja pored Appleova. Iako je i to korak naprijed, Gurman kaže kako kompanije s kojima je razgovarao ne vjeruju da će se kompanija previše udaljiti od minimalnih zahtjeva kako bi zadovoljili Akt o digitalnim tržištima.
S obzirom na to da je broj korisnika Visiona Pro iznimno mali, a takva se situacija sigurno neće promijeniti tako skoro jer je riječ o preskupom uređaju, developeri ipak neće biti na nekom gubitku ako ne razvijaju aplikacije za taj uređaj. To su nedavno komentirali i iz Netflixa naglasivši kako Vision Pro nije toliko važan većini njihovih korisnika. Tu su, svakako u pravu, no s obzirom na to da u budućnosti očekujemo daljnji napredak tehnologije, ali i niže cijene, za pretpostaviti je kako će kompanije s vremenom promijeniti mišljenje i ponuditi svoje aplikacije i na tržištu virtualne stvarnosti.
Izvor: iMore