Krajem prošlog tjedna Dropbox je najavio izlazak na burzu te tijekom inicijalne ponude dionica namjeravaju skupiti 500 milijuna dolara, no trenutno nije poznato više detalja na kojima bi se izračunala tržišna vrijednost kompanije. Prije četiri godine prikupili su 350 milijuna dolara privatnog kapitala uz procijenjenu vrijednost od čak 10 milijardi dolara, no prema financijskim stručnjacima, tržišna vrijednost prilikom izlaska na burzu ipak će biti manja – procjene se kreću između 6,6 i 8,6 milijardi dolara.

Ako gledamo srednju vrijednost ovih predviđanja vrijednosti (oko 7,5 milijardi dolara), udio osnivača kompanija Drewa Houstona (25,3 posto) iznosio bi skoro dvije milijarde dolara, udio drugog najvećeg dioničara fonda Sequioa Capital (23,2) iznosio bi oko 1,7 milijardi dolara, dok suosnivač kompanije Arash Ferdowsi s nešto više od 10 posto udjela po toj vrijednosti ne bi postao milijarder, no uz porast cijene dionice i on bi mogao ući u to društvo.

Jobs je htio Dropbox

Priča o Dropboxu zanimljiva je i jer je dvije godine nakon lansiranja ovog servisa Drew Houston primio poziv od Stevea Jobsa koji je bio zainteresiran za preuzimanje ove kompanije.

Bio je to zanimljiv razgovor jer je rekao da voli naše proizvode, komentirao je Houston sastanak s Jobsom, no nije htio podijelite detalje vezane uz cifru koju mu je šef Applea tada ponudio. Plan Jobsa, naime, uključivao je integraciju ovog servisa s Appleovim proizvodima, što bi značilo kraj za Dropbox.

Houston je odbio ponudu, a nakon toga Jobs je malo promijenio ponašanje – za Dropbox je rekao kako to nije proizvod, nego samo opcija, što je velika mana za kompaniju. Iako se Houston ne sjeća točnih riječi, kaže kako je Jobs otprilike rekao da, ako ne želi pristati na ponudu za preuzimanje, onda će ih morati ubiti.

Od tada Houston i ekipa naporno su radili kako bi dokazali kako je Jobs bio u krivu i u tome su, danas je očito, uspjeli. Ipak, tijekom godina su se pokušali proširiti i na druga tržišta, no preuzimanje Mailboxa i predstavljanje aplikacija Carousel pokazali su se promašajima i uzalud potrošenim novcem.

Danas je konkurencija na ovom tržištu iznimno velika te se Dropbox bori protiv najvećih kompanija na svijetu – Googlea, Applea, Amazona, Microsofta i drugih, a tržišni analitičari i dalje upozoravaju kako tehnološke kompanije trebaju imati više proizvoda, a ne cijelu strategiju bazirati oko jednog proizvoda ili usluge jer bi to mogli biti pogubno za njihovu budućnost i uspjeh.

Izvor: CNBC