Domaća tvrtka Fonoa, koja pruža usluge automatizacije poreza za globalne digitalne platforme kao što su Uber, Zoom, Spotify i slični, objavila je kako je  prikupila novih 60 milijuna dolara investicija za daljnje širenje svojih globalnih poreznih rješenja. Investitore u B rundi financiranja predvodi Coatue, uz sudjelovanje Dawn Capital, Index Ventures, OMERS Ventures, FJ Labs te Moving Capital.

Kako ističu, nova investicija dolazi šest mjeseci nakon A runde u kojoj je prikupljeno 20.5 milijuna dolara. Fonoina platforma je prvo digitalno porezno rješenje s globalnom pokrivenošću, pružajući plug-and-play modularnu platformu koja pomaže tvrtkama automatizirati skupe i složene porezne procese. Koristeći jednostavno API rješenje, Fonoa utvrđuje i izračunava točan iznos poreza koji klijent treba platiti u realnom vremenu što rezultira klijentovom većom profitabilnošću uz smanjenje operativnih troškova i istovremeno povećanje usklađenosti s poreznim pravilima.

Fonou su osnovala tri alumnija Ubera - Davor Tremac, Filip Sturman i Ivan Ivanković - koji su iz prve ruke iskusili koliko je kompleksno pravilno izračunati i prijavljivati poreze državama diljem svijeta. Shvatili su kako postojeća ponuda poreznih softverskih rješenja nije prilagođena za digitalno doba i zahtijeva od klijenata da u projektima angažiraju brojne konzultante za implementaciju, što često traje nekoliko mjeseci, a iziskuje značajne troškove. Dodatno, developeri ovakvih softvera često ne razumiju kako digitalno usmjerene tvrtke diljem svijeta funkcioniraju, što znači da korisnici ne mogu brzo prilagoditi alat svojim potrebama u određenim zemljama. Trojac je izgradio Fonou od temelja, razvijajući plug-and-play platformu koja korisnicima omogućuje automatizaciju svih relevantnih procesa kako bi na globalnoj razini osigurali usklađenost s poreznim pravilima.

Dok su u prošlosti kupci robu i usluge kupovali unutar jedne zemlje, a tvrtka od koje su je nabavljali plaćala je PDV državi, rast globalnih kompanija izvoznica doveo je do gubitka značajnih iznosa poreznih prihoda. OECD procjenjuje da zemlje diljem svijeta u prosjeku vode borbu s prikupljanjem 44 posto takvih poreza, što svake godine rezultira velikim proračunskim rupama. Kao rezultat, više od 90 zemalja diljem svijeta uvelo je složena porezna pravila za digitalne transakcije, prebacujući odgovornost na tvrtke, koje moraju brinuti o izračunu, prikupljanju i uplati svojih poreznih davanja na globalnoj razini. 

S razvojem poslovanja primijetili smo kako veliki broj tvrtki želi smanjiti svoje operativne troškove i povećati efikasnonst u području upravljanja neizravnim porezima. Istovremeno uočavamo i kako zemlje diljem svijeta donose nove regulative vezane za PDV, što dovodi do povećane potražnje za poreznom usklađenosti tvrtki. Fonoa pruža jedino porezno softversko rješenje koje je osmišljeno za uporabu u digitalnom dobu i omogućava tvrtkama da se usredotoče na ono što najbolje rade, dok se mi brinemo da plaćaju točane iznose poreza, na pravom mjestu, i u pravo vrijeme. Iznimno nam je drago da su Coatue i drugi ulagači poduprli našu viziju te su svjesni golemih mogućnosti koje nas čekaju ove i narednih godina, istaknuo je Davor Tremac, glavni izvršni direktor i suosnivač tvrtke Fonoa.

Pojašnjavaju kako Fonoa olakšava prilagođavanje tim promjenama i omogućuje digitaliziranim tvrtkama da budu svjesni svojih obaveza, lako izvještavaju o njima te na kraju poštuju porezna pravila u svakoj zemlji u kojoj posluju. Platforma provjerava porezni status kupca i prodavatelja, izračunava ispravan iznos poreza koji treba naplatiti te stvara lokalno usklađenu fakturu nakon izvršenja transakcije.

Ističu kako je potražnja za njihovim uslugama skočila zbog snažnog porasta kupovine putem interneta. Budući da su porezi dio gotovo svih internetskih platnih transakcija, sve se više tvrtki suočava s problemom plaćanja poreza u različitim zemljama. Očekuje se kako će vrijednost internetskih platnih transakcija 2022. godine dosegnuti iznos od 8,5 bilijuna američkih dolara.

Kako bi zadovoljila potražnju, Fonoa će ulaganja iskoristiti za poboljšanje funkcionalnosti svoje platforme i nastavak globalnog širenja. Tako u sljedećih 12 do 18 mjeseci planiraju predstaviti i neke nove proizvode koji će klijentima olakšati usklađenost s poreznim pravilima u zemljama u kojima posluju. Kako bi to postigla, tvrtka je u posljednjih 12 mjeseci upeterostručila broj zaposlenika na 140 osoba 35 različitih nacionalnosti u 20 zemalja diljem svijeta. Ovu godinu namjeravaju zaključiti s još više zaposlenika, dok će fokus biti na zapošljavanju inženjera i suradnika u prodaji. Novi zaposlenici pristižu iz renomiranih tvrtki kao što su Airbnb, Netflix, Meta, EY, Deloitte i PwC, zbog čega Fonoa planira svoju platformu prilagoditi za još više poslovnih modela i industrija, uključujući SaaS, gig ekonomiju i sektor kreiranja sadržaja.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju