Iako smo još godinama daleko od dronova koji će zamijeniti poštare i dostavne službe, sa sve većim napretkom tehnologije, kao i uređenijom regulativom, sve smo bliži danu u kojem će bespilotne dostavne letjelice postati realnost. U SAD-u tako su donesena nova pravila koja će stupiti na snagu za više od dvije godine, a s kojima bi se trebao dodatno regulirati način na koji se koriste bespilotne letjelice te će se odnositi i na privatne vlasnike dronova i na kompanije.
Nova se pravila odnose na sve dronove teže od 0,25 kg, a posebno je zanimljivo što bi prema njima sve bespilotne letjelice trebale emitirati svoju oznaku identifikacije te lokaciju putem sustava Remote ID. Također, osim dronova, svoju lokaciju trebat će emitirati i osobe koje upravljaju dronovima, a oni će, naravno, trebati imati i posebnu dozvolu za upravljanje takvim letjelicama.
Osim emitiranja lokacije i oznake prema kojoj bi bespilotne letjelice trebale biti prepoznate, prema novim pravilima, svi rotirajući dijelovi dronova, odnosno elise moraju imati zaštitni sloj s kojim bi se spriječilo da ozljede/porežu ljude. Nova regulativa sada uključuje i pravila vezana uz noćne letove te će svi dronovi morati imati svjetla protiv sudara. Steve Dickson, administrator Savezne uprave za civilno zrakoplovstvo kaže kako s novim pravilima žele omogućiti još dublju integraciju dronova u zračni prostor te je dodao da smo sada još bliži danu kada će se u SAD-u paketi dostavljati putem bespilotnih letjelica.
Kako bi mogli upravljati dronovima u skladu s nadolazećim pravilima, njihovi vlasnici morat će ih nadograditi tehnologijom za emitiranje lokacije i identifikacijskih oznaka, dok će se svi novi dronovi godinu i pol od prije stupanja regulative na snagu, morati prodavati s već implementiranom spomenutom tehnologijom.
Izvor: Cnet