Nakon tragedije u kojoj je u ožujku Uberov autonomni automobil udario i ubio jednu ženu u Arizoni, kompanija je prekinula s testiranjima vozila kojima su upravljala računala. Istraga, kao i neke informacije ljudi iz samog Ubera pokazali su da kompanija nije stavila dovoljni naglasak na sigurnost, ignorirali su upozorenja o problemima s testiranjima te su se ponašali nevjerojatno neodgovorno. Ovog tjedna Uber je ponovno dobio dozvolu za testiranje autonomnih vozila u Pennsylvaniji, no sada će postupiti puno pametnije i opreznije.

Kako bi spriječili nove tragedije i prometne nesreće, cijelo vrijeme tijekom testiranja bit će uključen sustav automatskog kočenja, s prednje strane sjedit će dvije osobe, umjesto jedne kao do sada te će se osobe zadužene za sigurnost bolje nadzirati.

Također, dok su ranije ove godine njihova autonomna vozila testirana na javnim cestama u područjima velikih gužvi, vozili su velikom brzinom i po noći, nova testiranja odvijat će se samo u blizini sjedišta kompanije u Pittsburghu, a neće voziti po kiši niti po mraku, uz maksimalnu brzinu od 40 km/h.

Jasno je zašto su u Uberu jako oprezni s novim pokušajem testiranja autonomnih automobila, a ako se razvoj i adaptacija ove tehnologije žele ubrzati, u SAD-u je potrebno promijeniti regulativu i donijeti zakone koji će to omogućiti.

Bez donošenja zakona od strane Kongresa, usporit će se velika količina napornog posla od kojeg bi Amerikanci profitirali, komentirala je za Reuters Gloria Bergguist, glasnogovornica udruženja proizvođača automobila u SAD-u. Zakon koji spominje omogućio bi proizvođačima automobila prodaju do 80 tisuća autonomnih automobila godišnje unutar tri godine nakon što dokažu da su njihova vozila sigurna kao i klasični automobili.

No čini se kako, barem u bližoj budućnosti neće biti ništa od donošenja takvog zakona jer dio članova Kongresa smatra da se zakonom ne osigurava sigurnost samovozećih automobila, usprkos kritikama lobista iz automobilske industrije i nekih senatora koji smatraju da su sadašnji zakoni pisani za vrijeme u kojem su automobilima upravljali samo ljudi te ih, s obzirom na to kakve se radikalne promjene događaju na tržištu, treba mijenjati.

Izvor: Reuters