Troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini manji su za 10.000 eura nego u Europi, upozorio je čelnik francuskog dobavljača autodijelova Forvia Patrick Koller, procijenivši da Europa neće moći zaustaviti jeftini kineski uvoz.

Europa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a europski regulatori smatraju ih vrlo sigurnima, navodi Reuters.

Električni automobili, ilustracija Država s najviše prodanih električnih automobila u 2022. godini najavljuje uvođenje poreza

Europski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istaknuo je šef francuske tvrtke, dodavši je taj problem „opasniji” za Europu nego za SAD, koji je ograničio udio kineskih proizvođača u domaćem tržištu visokim carinama.

U Europi je prosječna cijena električnih automobila porasla s gotovo 49 tisuća eura u 2015. na gotovo 56 tisuća eura, a u SAD-u s 53 tisuće na 65 tisuće eura, prema istraživanju JATO Dynamicsa.

U Kini je u istom razdoblju pala s gotovo 67 tisuća na 32 tisuće eura i električni su automobili sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savjetodavne tvrtke.

Kineske tvrtke proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u usporedbi s europskom konkurencijom.

Punjenje električnog automobila, ilustracija Njemački automobilski div najavio radikalnu promjenu: Nakon 2026. godine predstavljat će samo električne automobile

Prema francuskoj konzultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima otprilike 5,8 posto udjela u europskom tržištu električnih vozila koji će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.

Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih dijelova, nastao spajanjem francuske Faurecije i njemačke Helle. Njegovi su klijenti brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju