Zahvaljujući istraživanju novinara TechCrunchea saznali smo koliko iznosi cijena privatnosti, odnosno za koliko su novca korisnici spremni predati privatne informacije sa svojih pametnih telefona. Ta cijena i nije tako velika i iznosi 20 dolara mjesečno – naime, toliku svotu svaki mjesec Facebook plaća nekim korisnicima za instalaciju i korištenje njihove aplikacije Facebook Research, koja prikuplja brojne privatne podatke s telefona, uključujući i privatne poruke na društvenim mrežama, fotografije i videozapise koji se šalju, e-mailove, aktivnosti vezane za surfanje internetom i pretraživanje. Također, Facebook Research putem podataka iz drugih aplikacija instaliranih na telefonu može pratiti i lokaciju korisnika.
Kako bi prikrili svoje sudjelovanje u programu "špijuniranja i praćenja", Facebook je aplikaciju maskirao putem servisa za beta-testiranje Applause, BetaBound i uTest. Na novinarske upute za komentar, iz Zuckerbergove kompanije potvrdili su provođenje ovoga programa s kojim "prikupljaju podatke o navikama korisnika". Napominju da, slično kao i druge kompanije, pozivaju korisnike na sudjelovanje u istraživanju koje će im pomoći u poboljšanju iskustva korištenja Facebooka te cilj, naravno, nije špijuniranje korisnika, već samo žele saznati više o načinima na koji se koriste pametni telefoni.
Što je sljedeće?
Ne dijelimo te informacije s drugim kompanijama i ljudi mogu prestati sudjelovati u programu kad god žele, kažu iz Facebooka te napominju da svim korisnicima daju informacije o vrsti podataka koje prikupljaju.
S ovom aplikacijom Facebook je vjerojatno prekršio pravila privatnosti Appleove trgovine aplikacijama prema kojima aplikacije ne smiju prikupljati informacije o drugim aplikacijama koje su instalirane na korisničkim uređajima. Iz istog razloga Apple je prošle godine izbacio Facebookovu aplikaciju Onavo iz App Storea, a iz Cookove kompanije komentirali su da su svjesni ovog problema vezanoga s Facebook Researchem, no još nema službene objave iz Applea.
U Facebookovu istraživanju sudjeluju korisnici između 13 i 35 godina – za maloljetnike je potrebno dopuštenje roditelja te iz kompanije roditelje obavještavaju kako "ne postoje rizici povezani s ovim projektom", iako projekt uključuje praćenje osobnih informacija putem aplikacija koje koriste djeca – pri čemu će korisnici dobiti kompenzaciju.
Nakon svih informacija koje smo saznali o Facebooku u posljednjih godinu dana, od Cambridge Analytice pa do posljednjeg saznanja o plaćanju maloljetnicima za pristup njihovim podacima, možemo se samo zapitati – što je sljedeće?
Izvor: TechCrunch