Možda će vas začuditi, ali Facebook Marketplace se prvi puta pojavio na najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu prije točno - deset godina. Znamo da zvuči nemoguće, no te 2007. godine je Facebook doista predstavio Marketplace. Naravno, ne u formi kakvu poznajemo danas, jer 2009. je transformiran u Oodle, da bi se ta opcija 2014. jednostavno ugasila. A onda je, kako to već biva s Facebookom, došlo vrijeme da se reaktivira opcija i usluga koju već nude brojne druge internet kompanije, ali to Marka Zuckerberga nikada nije sprječavalo da takve platforme integrira u Facebook.

I tako je u listopadu 2016. godine predstavljena nova, moderna verzija Facebook Marketplace platforme koja je, naravno, zamišljena kao “tržnica unutar najbolje i najpopularnije društvene mreže na svijetu” koja bi vas trebala zadržati na Facebooku čak i kada nešto želite prodati ili kupiti. Jer, Facebook, ako netko nije shvatio, namjerava postati “zasebna jedinica” na internetu, koja će vam ponuditi sve što trebate ili možda ne trebate, a sve u toj divnoj, velikoj i sretnoj zajednici od dvije i nešto milijardi ljudi. Za sada Marketplace nije “ubio” eBay i slične internet trgovine, kao što su to mnogi predviđali, ali…

U ovih nešto manje od godinu dana nismo previše svjedočili strelovitoj ekspanziji Facebook Marketplace tržnice, što ne znači da se to možda neće dogoditi. Naime, Facebook je ovu uslugu odlučio predstaviti i omogućiti u 17 novih zemalja na području Europe; Austriji, Belgiji, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Irskoj, Italiji, Luksemburgu, Nizozemskoj, Norveškoj, Portugalu, Španjolskoj, Švedskoj i Švicarskoj. Očekivano, Hrvatske nema na popisu, baš kao što ne treba očekivati da će se u dogledno vrijeme Facebook Marketplace pojaviti kao nova opcija na našem tržištu…

Ipak, ne sumnjamo da će svi oni koji žele i mogu trgovati na Facebook Marketplaceu pronaći način da to i naprave. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju