Nakon nedavnog otkrića Facebookova internog istraživanja o štetnosti Instagrama za djecu, koji se povezuje s depresijom i mentalnim problemima mladih (pokazalo se da su najviše ugrožene tinejdžerice), jučer je senatski odbor američkog Kongresa za zaštitu potrošača tri sata ispitivao Facebookovu šeficu za sigurnost Antigone Davis.

Prema informacijama koje su u medije procurile posljednjih dana, a nakon koji je sazvano saslušanje, ekipa u Facebooku cijelo je vrijeme bila svjesna negativnog utjecaja Instagrama na mlade, pogotovo na tinejdžerice. Usprkos tim saznanjima, najavili su verziju ove mreže koja je namijenjena djeci mlađoj od 13 godina, što je odluka koja je naišla na brojne kritike. Budućnost Instagrama za djecu sada je pod upitnikom te Zuckerbergu i političari i grupe za zaštitu djece savjetuju da odustane od te ideje.

Zbog takvog odnosa prema najmlađima, senator Ed Markey Facebook je usporedio s velikim duhanskim kompanijama koje su proteklog stoljeća reklamirali svoje proizvode, iako su znali koliko su cigarete štetne. Facebook sada radi sličnu stvar te svoju društvenu mrežu, iako su svjesni negativnog utjecaja, želi približiti još mlađim korisnicima. Razlog je jasan - kako bi mogli zaraditi više novaca, oštar je bio Markey.

Znamo da je Facebooku rast njegovih proizvoda iznad interesa djece, dodao je Richard Blumenthal, koji predsjedava senatskim odborom, naglasivši kako se kompanija ne želi držati odgovornom za stvari koje radi. Upitao se kako itko, uključujući i roditelje, može vjerovati Facebooku.

Davis, pak, ima drugu priču te kaže da je Instagram - “pozitivno pomogao” mladim ljudima te naglašava da istraživanja provode kako bi svoju platformu napravili što boljom i minimizirali negativne učinke, a povećali dobre učinke svoje mreže. No tijekom ispitivanja, nije odgovorila na brojna pitanja odbora te je rekla da će odgovore morati provjeriti s odgovornim timovima u Facebooku.

Čini se kako je ovo tek početak sličnih ispitivanja jer bi se uskoro pred odborom mogli naći predstavnici drugih društvenih mreža, no pitanje je hoće li se poduzeti nekakvi konkretni potezi prema Facebooku i drugim kompanijama čiji proizvodi negativno utječu na mentalno stanje djece.

Izvor: BBC

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju