FollowNshare u mjesec dana do preko 550.000 jedinstvenih posjetitelja i skoro milijun pregleda stranice, što smo naučili?

Prije nešto više od mjesec dana pokrenuli smo FollowNshare, web s viralnim sadržajem koji je u samo mjesec dana došao do preko 27.000 fanova na Facebooku, preko 550.000 jedinstvenih posjetitelja i skoro 1.000.000 pregleda stranice.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 01.03.2014. / 17:29

FollowNshare u mjesec dana do preko 550.000 jedinstvenih posjetitelja i skoro milijun pregleda stranice, što smo naučili?

Postanite fan na Facebooku ako već niste!

Prije nešto više od mjesec dana pokrenuli smo FollowNshare, web s viralnim sadržajem koji je u samo mjesec dana došao do preko 27.000 fanova na Facebooku, preko 550.000 jedinstvenih posjetitelja i skoro 1.000.000 pregleda stranice.

Brojke, mora se priznati, izgledaju fantastično, no nakon što smo objavili prve rezultate nakon 20 dana, odjednom se pojavilo barem 10-ak webova koji su uzimali sadržaj s FollowNshare, čak kopirali i naslove i tekst.

Naravno, svima izgleda jednostavno kopirati jedan Upworthy ili ViralNovu, s kojom su nas uspoređivali, no s kojom nemamo puno veze. Zašto smo se odlučili na FollowNshare?

Prva stvar je čisti eksperiment, pravi lean startup pristup. Od ideje, do funkcionalne stranice trebalo nam je doslovno 24 sata, puno brže nego stvari teku u našoj državi. Nakon prvih tjedan i nešto nije bilo značajnih pomaka, posjete su bile oko 200 korisnika dnevno, ništa previše vrijedno. Sadržaj smo punili 2-3 puta dnevno, no bez rezultata, stoga smo projekt stavili na stranu. 

Kako zadnjih više od 6 mjeseci aktivno pratim i čitam sve na što naiđem o viralnom sadržaju, odlučio sam s ostatkom ekipe Zimo Digitala dati projektu još jednu šansu. Nakon prvih par dana aktivnog rada — čitaj pisanje i po 5-6 članka dnevno, posjete su počele rasti, sadržaj se počeo dijeliti.

FollowNshare u mjesec dana do preko 550.000 jedinstvenih posjetitelja i skoro milijun pregleda stranice, što smo naučili?

FollowNshare u mjesec dana do preko 550.000 jedinstvenih posjetitelja i skoro milijun pregleda stranice, što smo naučili?

Kritizirani smo da takav sadržaj ne valja, no to su govorili ljudi koji nisu pogledali niti jedan članak. Ima jedna odlična izjava s Upworthyja — “Možeš imati najbolji članak na svijetu, no ako nitko ne klikne na njega, badava trud”. Naravno, ovdje se radi o naslovima, tzv. “navlakušama”. Web je prepun sadržaja i jedno te istih naslova. Teško se istaknuti u toj gomili, a ovakvi naslovi služe samo kao mamac, no ako jednom iznevjerite ljude, zaboravite na sve što ste radili. Mi to nikad nismo htjeli i kao što se može vidjeti, na FNS se nalazi sadržaj koji je vrijedan dijeljenja, sadržaj koji će vas potaknuti da malo razmislite o životu, o situaciji u kojoj se nalazite, i poduzmete nešto da vam bude bolje! Ovo nije shit sadržaj!

Što smo naučili?

Kreiranje viralnog sadržaja razlikuje se po mnogočemu od klasičnog pristupa medijima. Nikad ne znate što će biti viralno, a istraživanja pokazuju kako 0.1% ukupnog sadržaja postane viralno. Pokazuju to i naše statistike gdje post “Prvo ćete pomisliti da je ova djevojčica napravila glupost, no onda ćete shvatiti zašto je to napravila” ima čak 34.000 dijeljenja, dok “Dajte ženama ovo i imat će savršenu liniju. Zadovoljni vi, zadovoljne one!” ima 29.000, spomenimo samo neke.

Kao što se može pretpostaviti, viralan sadržaj je nepredvidiv, nitko ne zna što će se “uloviti”. Postoje brojni faktori koji utječu na viralnost. Neki su mi govorili da je za vođenje takvog portala dovoljno 2h dnevno rada — vjerujte mi, varaju se! Iako sadržaj objavljen na FNS izgleda “mršavo”, isti je itekako proučen i osmišljen. Prije nego izaberemo finalni naslov, napišemo njih 25, da ne pričam koliko se vremena potroši na traženje sadržaja. Ako mislite da je to samo par klikova mišem — samo naprijed, neka vam je sa srećom!

Stranice ovakvog tipa oduzimaju puno vremena i energije, no rezultati mogu biti fantastični, ako znate što radite. Stići do preko 500.000 jedinstvenih posjetitelja i preko 27.000 fanova u 30 dana je uspjeh! Spomenimo samo kako smo samo u jednom danu imali 145.000 UV te je stiglo 6500 novih fanova!

Situacija se sada “smirila” dok ne naiđe novi viral, a onda ćemo vjerojatno nadmašiti prošlomjesečni rekord, no kao što sam rekao, nikad ne znaš što će biti viralno, zato treba raditi, pisati i tražiti i ono najbitnije eksperimentirati. Nije li to zaista pravi primjer lean pristupa poslu? Mi smo svoju investiciju od 45 dolara za WordPress temu već odavno vratili i nekoliko desetaka puta više, što znači da je FNS profitabilan projekt!

Pratite FollowNshare i dijelite ono što je vrijedno dijeljenja!

Lajkate FNS na Facebooku!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti