Ford je prije nekoliko godina najavio potpunu elektrifikaciju u Europi do 2030. godine: Sada su se predomislili

Očekivanja o elektrifikaciji s početka desetljeća nisu se ostvarila, čemu se sada proizvođači automobila moraju prilagoditi.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 10.05.2024. / 11:28

Ford Fiesta
Ford Fiesta (Foto: Afp)

Prije nekoliko godina činilo se kako će udio električnih automobila do kraja desetljeća strelovito rasti te da bi neočekivano brzo po udjelu prodanih vozila mogli dostići i premašiti benzince i dizelaše. Automobilske kompanije počele su s investicijama teškim više milijardi dolara u elektrifikaciju, dok je razvoj motora s unutrašnjim izgaranjem polako pao u drugi plan. Najavljena su i gašenja određenih modela, dok sve veći broj novih modela ima električne motore.

BlueCruise Nakon dvije nesreće sa smrtnim posljedicama pokrenuta je nova istraga sustava za asistenciju u vožnji

Sve je to bilo podređeno očekivanjima analitičara prema kojima će struja osvojiti tržište, a veliki pritisak vršili su i regulatori. No pokazalo se kako su ta očekivanja ipak bila preoptimistična. Problemi koji su mučili potencijalne kupce e-vozila prije nekoliko godina, i dalje su prisutni, iako je situacija malo bolja. Automobili su i dalje skupi, doseg baterija nije se povećao koliko bi to ljudi željeli, a pitanje je kada ćemo imati zadovoljavajuću infrastrukturu.

Jedna od kompanija koja je imala velika očekivanja od elektrifikacije jest i Ford koji je početkom 2021. najavio kako će do kraja ovog desetljeća u Europi prodavati samo vozila s električnim motorima. Ford je tijekom posljednjih godina na europskom tržištu prekinuo prodaju popularnih modela poput Mondea, a najavljen je i kraj proizvodnje Focusa, dok bi se na tržištu uskoro trebale pojaviti električne verzije Pume i Explorera. No čini se kako su se čelnici kompanije u posljednje vrijeme malo predomislili jer potražnja za e-vozilima ipak nije u skladu s ranijim očekivanjima. Također, pokazalo se kako tradicionalni europski i američki proizvođači ne mogu konkurirati Kinezima čija vozila nisu samo jeftinija, već su i tehnološki napredna. Rješenje za takvu situaciju je u promjeni strategije i odgodi odluke o kraju prodaje benzinaca. Kako je prihvaćanje električnih vozila usporilo, vjerujemo kako našim kupcima trebamo ponuditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i hibridne opcije i nakon 2030. godine, komentirali su iz Forda za Reuters.

Električna vozila, ilustracija Panika zbog "kineske ofenzive": Proizvođači električnih automobila znatno mijenjaju strategiju

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li njihovim putem krenuti i neke druge automobilske kompanije koje su ranije najavljivale potpuni fokus prema elektrifikaciji. Fordov potez samo još jednom pokazuje koliko automobilske kompanije moraju balansirati s tranzicijom na električna vozila jer s jedne strane moraju ulagati veliki novac u elektrifikaciju kako ne bi zaostali za konkurencijom, dok s druge strane ne smiju preko noći napustiti benzince i dizelaše za kojima i dalje vlada velika potražnja i od kojih i dalje zarađuju najviše prihoda.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti