Ford je prije nekoliko godina najavio potpunu elektrifikaciju u Europi do 2030. godine: Sada su se predomislili

Očekivanja o elektrifikaciji s početka desetljeća nisu se ostvarila, čemu se sada proizvođači automobila moraju prilagoditi.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 10.05.2024. / 11:28 komentari
Ford Fiesta
Ford Fiesta (Foto: Afp)

Prije nekoliko godina činilo se kako će udio električnih automobila do kraja desetljeća strelovito rasti te da bi neočekivano brzo po udjelu prodanih vozila mogli dostići i premašiti benzince i dizelaše. Automobilske kompanije počele su s investicijama teškim više milijardi dolara u elektrifikaciju, dok je razvoj motora s unutrašnjim izgaranjem polako pao u drugi plan. Najavljena su i gašenja određenih modela, dok sve veći broj novih modela ima električne motore.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

BlueCruise Nakon dvije nesreće sa smrtnim posljedicama pokrenuta je nova istraga sustava za asistenciju u vožnji

Sve je to bilo podređeno očekivanjima analitičara prema kojima će struja osvojiti tržište, a veliki pritisak vršili su i regulatori. No pokazalo se kako su ta očekivanja ipak bila preoptimistična. Problemi koji su mučili potencijalne kupce e-vozila prije nekoliko godina, i dalje su prisutni, iako je situacija malo bolja. Automobili su i dalje skupi, doseg baterija nije se povećao koliko bi to ljudi željeli, a pitanje je kada ćemo imati zadovoljavajuću infrastrukturu.

Jedna od kompanija koja je imala velika očekivanja od elektrifikacije jest i Ford koji je početkom 2021. najavio kako će do kraja ovog desetljeća u Europi prodavati samo vozila s električnim motorima. Ford je tijekom posljednjih godina na europskom tržištu prekinuo prodaju popularnih modela poput Mondea, a najavljen je i kraj proizvodnje Focusa, dok bi se na tržištu uskoro trebale pojaviti električne verzije Pume i Explorera. No čini se kako su se čelnici kompanije u posljednje vrijeme malo predomislili jer potražnja za e-vozilima ipak nije u skladu s ranijim očekivanjima. Također, pokazalo se kako tradicionalni europski i američki proizvođači ne mogu konkurirati Kinezima čija vozila nisu samo jeftinija, već su i tehnološki napredna. Rješenje za takvu situaciju je u promjeni strategije i odgodi odluke o kraju prodaje benzinaca. Kako je prihvaćanje električnih vozila usporilo, vjerujemo kako našim kupcima trebamo ponuditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i hibridne opcije i nakon 2030. godine, komentirali su iz Forda za Reuters.

Slika nije dostupna Panika zbog "kineske ofenzive": Proizvođači električnih automobila znatno mijenjaju strategiju

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li njihovim putem krenuti i neke druge automobilske kompanije koje su ranije najavljivale potpuni fokus prema elektrifikaciji. Fordov potez samo još jednom pokazuje koliko automobilske kompanije moraju balansirati s tranzicijom na električna vozila jer s jedne strane moraju ulagati veliki novac u elektrifikaciju kako ne bi zaostali za konkurencijom, dok s druge strane ne smiju preko noći napustiti benzince i dizelaše za kojima i dalje vlada velika potražnja i od kojih i dalje zarađuju najviše prihoda.
 

Vezane vijesti