Kupci ne žele platiti premium cijene za električne automobile, a naročito ih brine jedna stvar oko ovih vozila

Jim Farley govorio je o stanju na tržištu električnih automobila i problemima koje (potencijalni) kupci imaju s njima.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 18.09.2023. / 18:57

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Prodaja električnih vozila konstantno raste i bliži se dan kada će njihov udio u prodaji biti veći od udjela benzinaca i dizelaša. Kada će to biti, nije poznato, no prema izvršnom direktoru jedne od kompanija koja ima velike ambicije na ovom tržištu, čini se kako električna vozila ipak neće osvojiti tržište velikom brzinom, kako su neki očekivali.

Toyota bZ4X Toyotini planovi za osvajanje tržišta električnih automobila: Povoljnija cijena i izdržljive baterije

Jim Farley upozorio je i na izazove s kojima su suočeni na ovom tržištu, a koji koče veći rast i prodaju električnih automobila. Kao jedan od najvećih faktora spomenuo je tjeskobu kupaca oko punjenja, odnosno charging anxiety. Do sada se o ovom problemu najviše govorilo kao o anksioznosti dosega e-automobila jer su vozači bili zabrinuti hoće li baterija njihova vozila izdržati do sljedeće stanice za punjenje.

No prvi čovjek Forda kaže kako problem, odnosno ta tjeskoba nije vezana uz sam doseg, već uz punionice i punjenje električnih automobila. Naime, iako se infrastruktura za punjenje konstantno širi, ona i dalje nije dovoljno rasprostranjena kako bi zadovoljila potrebe vlasnika e-vozila. Također, znalo se dogoditi da jednom kada automobil dođe na punionicu, da ona ne radi, a naravno da je veliki problem vrijeme punjenja. Punjenje baterije za električna vozila traje puno duže u odnosu na punjenje tanka benzina tako da vlasnici ovih vozila moraju biti spremni potrošiti dosta vremena čekajući red na punjač te još 20-30 minuta dok se baterija napuni.

Kao još jednu specifičnost ovog tržišta izvršni direktor Forda naglasio je i što kupci električnih automobila nisu spremni platiti premium cijenu za ta vozila, usprkos činjenici što je danas dostupno sve više top-modela automobila s e-motorima.

Farley se pohvalio kako je njihov Ford F-150 Lightning najprodavaniji električni pickup u SAD-u (bit će zanimljivo vidjeti kako će se stvari na ovom tržištu kretati jednom kada u prodaji bude i Cybertruck, Teslin pickup koji je do sada prikupio čak 2 milijuna rezervacija), no općenite brojke na tržištu električnih automobila za Ford su u crvenom. Naime, iz ove su kompanije najavili kako očekuju da će, usprkos povećanim prihodima, njihov odjel električnih vozila ove godine završiti u minusu od čak 4,5 milijardi dolara.

Punjenje električnog automobila, ilustracija BMW, Honda i Ford pripremaju platformu za usluge punjenja

Tijekom jednog nedavnog intervjua dotakao se i Bidenovih planova prema kojima bi električni automobili u SAD-u trebali zauzimati čak 50 posto tržišta do kraja ovog desetljeća te je rekao kako je trenutačno teško reći kako će stvari izgledati do tada: Mislimo da bi električna vozila mogla biti 30, 40 ili 50 posto našeg biznisa. Jednostavno to sada ne znamo.

Izvor: Fox Business

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti