Protekle jeseni, Ford je počeo promovirati potpuno električni kamionet F-100 iz 1978. godine koji je mogao ubrzati 0-100 km/h za oko tri sekunde. Tvrtka ga je predstavila YouTuberima, na automobilskim sajmovima, Jayu Lenu te raznim medijima. Većina Amerikanaca složila se da žele takvo vozilo u vlastitim garažama.
Ali za Ford taj je kamionet bio više od tek modernizirane verzije starog vozila. Bio je to način da pokažu svoj novi ugradbeni električni motor, M-9000-MACHE ili isti električni motor koji je u Fordovom potpuno električnom Mustang Mach-E GT-u.
Ugradbeni motor je motor koji se prodaje odvojeno od vozila. Oni su uglavnom služili kao način na koji ljubitelji automobila i hobisti modificiraju svoje automobile te su kao takvi vrlo česti na tržištu. No, gotovo svi takvi motori trenutno na tržištu su motori s unutarnjim sagorijevanjem, zbog čega je Fordov električni motor vrijedan pokazivanja.
Iako Ford nije jedina tvrtka koja prodaje ugradbeni električni motor, oni su zasigurno prva velika automobilska tvrtka koja ga je izbacila na tržište i, što je još impresivnije, zadržala njegovu cijenu ispod 5000 dolara.
U SAD-u postoji pokret koji se zalaže za pravo na vlastoručni popravak vozila, a imati mogućnost nabaviti rezervni novi električni motor na tržištu za svoj električni automobil ili za projekt ugradnje takvog motora u klasičan automobil, dobar je korak u tom smjeru. Tesla to svojim kupcima ne omogućuje, niti su pokazali takve namjere.
Izvor: The Verge