Frustracija broj 1 modernog doba: 'Koja mi je lozinka'?!

Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je kako neki internetski korisnici vjeruju da će za pet godina morati upravljati s više od sto lozinki za mailove, društvene mreže i druge online servise

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 15.10.2014. / 07:46

Frustracija broj 1 modernog doba: 'Koja mi je lozinka'?!

Prije desetak godina većina internetskih korisnika imala je jedan ili dva mail računa te im nije bio problem zapamtiti te dvije lozinke – danas se situacija uvelike promijenila jer, osim lozinki za više mail računa, treba zapamtiti lozinke i za Facebook, Twitter, Dropbox, Pinterest, razne forume i druge online servise koji se (svakodnevno) koriste. Prema jednom istraživanju koje je nedavno provedeno u Velikoj Britaniji, čak četvrtina ljudi upisuje više od deset lozinki za servise koje koriste, odnosno tijekom godine dana neki korisnici lozinke upisuju više od četiri tisuće puta.

Zanimljivo je da čak 42 posto ispitanih svakog tjedna otvara najmanje jedan novi online račun, zbog čega imaju sve više problema s pamćenjem lozinki, a njih 14 posto vjeruje da će za pet godina morati upravljati s više od sto lozinki za brojne online servise koje će tada koristiti. Dio korisnika ovaj problem riješi na jednostavan, ali iznimno nesiguran način, a to je da koriste istu lozinku za sve servise pa ako im se netko (hakeri) dokopa lozinke za jedan servis, bez problema mogu pristupiti svim njihovim mailovima, računima na društvenim mrežama i slično.

Oni koji koriste različite lozinke za te račune često imaju problema s pamćenjem svih tih lozinki (pogotovo za neke servise koje ne koriste svakodnevno) te je za mnoge zaboravljanje lozinke gore nego gubljenje ključeva ili pražnjenja baterije na mobilnom telefonu. Prema The Telegraphu, frustracija ljudi zbog upravljanja lozinkama za tako veliki broj računa mnogima je postala tako velika da su izjavili da im više odgovara posjet zubaru i liječenje zubnih kanala, nego upravljanje lozinkama. Također, jedna od šest ispitanih osoba izjavila je da bi radije sjedili pored nekog tko glasno priča na telefon, odnosno 12 posto njih radije bi sjelo pored djeteta koje plače u avionu, nego upravljalo lozinkama svih svojih online servisa.

Barry Scott, izvršni tehnološki direktor kompanije Centrify koja je provela ovo istraživanje, komentirao je kako više od trećine ispitanih korisnika više ne mogu pristupiti nekim računima jer se ne mogu sjetiti lozinki, a 28 posto njih barem jednom mjesečno ima problema s blokiranjem online računa zbog upisivanja netočnih lozinki.

Kako vi rješavate ovaj problem – koristite li neki od programa za upravljanje lozinkama ili za neke račune koristite iste lozinke?

Foto: Thinkstock

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti