Future Tense: Budućnost poslovanja u Hrvatskoj 2030. godine – što nas očekuje?

Ususret konferenciji koja nas vodi u budućnost, Future Tense, svoj osvrt na budućnost i razvoj poslovanja u Hrvatskoj dali su predsjednici uprava vodećih kompanija.

Ivana Domitrović | 17.09.2018. / 15:13

Dražen Mavrić, predsjednik Uprave NoveTV
Dražen Mavrić, predsjednik Uprave NoveTV (Foto: FOTO: screenshot/PR)

Na Future Tense konferenciji u zagrebačkoj Laubi, pod vodstvom čvrste ruke Sabine Tandare Knezović čelni ljudi Vipneta, Nove TV, Addiko banke, tvrtke IN2 i Zvijezde sudjelovat će na CEO Future panelu.

Vodeći ljudi spomenutih kompanija dat će svoj osvrt na predviđanja futurologa, ali i mogućnost primjene tih predviđanja u svakodnevnom poslovanju.

Kada je riječ o budućnosti medijske industrije, predsjednik Uprave Nove TV, Dražen Mavrić ističe: Razvoj tehnologije u posljednjih 10-15 godina najveću promjenu donio je generalno medijskom sektoru, a posebno televizijskom i video sadržaju pa smo tako svjedoci utjecaja na produkciju i konzumaciju medija. Više nemamo samo velike televizijske kanale, već sve moguće male ekrane putem kojih se konzumira video sadržaj. To znači da je ukupna konzumacija sadržaja značajno povećana, a sam sadržaj postao je zanimljiviji i više personaliziran. Futurologija u širem smislu, koja uključuje i budućnost medija, važna je tema za naše poslovanje, ali i hrvatsko gospodarstvo u cijelosti.



Razvoj tehnologije potaknuo je i velike promjene u telekomunikacijskoj industriji kako iz perspektive same kompanije tako i sa strane usluga koje su dostupne krajnjim korisnicima. U Vipnetu ističu kako nove tehnologije, inovacije i disrupcija postaju neizostavni dio njihovog poslovnog svijeta te ga mijenjaju iz korijena, pri čemu kompanije moraju biti agilne, fleksibilne i brze u reakcijama na tržišne promjene kako bi nastavile uspješno poslovati. Jiři Dvorjancansky, predsjednik Uprave Vipneta komentirao je: Jednako nam je važno da mijenjamo i sami sebe, naše procese i korporativnu kulturu, s obzirom na očekivanja ne samo tržišta nego i svojih sadašnjih, a i budućih zaposlenika, da bismo uopće bili u mogućnosti odgovoriti na disrupciju i promjene koje ona donosi.

 


Svijet se nepovratno mijenja kako u socijalno-društvenom smislu, tako i kroz pojavljivanje novih poslovnih modela digitalne ekonomije, u čemu je tehnologija ključni pokretač, ističu u tvrtki IN2 koja daje svoj doprinos razvoju pametnih gradova.

Upravo su pametni gradovi tema koju će predstaviti jedan od futurologa na Future Tense konferenciji, a tim povodom iz Katarina Šiber Makar predsjednica Uprave IN2 istaknula je: Predviđanja kažu da će do 2050. godine 70% svjetske populacije živjeti u gradovima. Svjetske metropole jako brzo rastu, a do 2030. godine neke od njih će se udvostručiti, kako brojem stanovnika tako i površinom. To će donijeti niz izazova, prije svega u segmentima zaštite okoliša, prijevoza, prehrane, javnih usluga ili urbanizma, koje će biti moguće riješiti samo intenzivnom i promišljenom upotrebom tehnologije. Svi uređaji će biti povezani i komunicirat će međusobno. Tako će biti i s ljudima. Ta masovna interakcija generira niz novih, nama nepoznatih izazova, ali i mogućnosti.


Da bi sutra bili još bolji, danas moramo zasukati rukave ističu u Addiko banci te naglašavaju kako smo svjedoci promjene okruženja u kojem živimo i poslujemo, a koje će se još više ubrzati. Iako smatra da cijelu financijsku i bankarsku industriju čeka mnoštvo promjena, od ponašanja potrošača do načina internog funkcioniranja samih banaka, Mario Žižek, predsjednik Uprave Addiko banke vidi područje plaćanja kao ono koje će se suočiti s najviše promjena: Razlog je u pojavi novih tehnologija, novih pružatelja usluge, cijelog jednog novog digitalnog ekosustava. Mobilni novčanici i instant plaćanja samo su neke od stvari za koje smatra da će se više primjenjivati idućih godina. U Addiko banci smo također počeli primjenjivati robotiku i oblike umjetne inteligencije s ciljem da ubrzamo procese, unaprijedimo usluge i kreiramo dodatnu vrijednost za svoju organizaciju, zaposlenike i klijente.


Budućnost prehrane tema je koja plijeni veliku pažnju jer nam je uživanje u hrani svima zajedničko, kada je riječ o razvoju prehrambene industrije direktor Zvijezde Tihomir Adam izjavio je: U fokusu Zvijezdina poslovanja oduvijek je moderan i inovativan proizvod osmišljen prema potrebama potrošača. Možda danas ne možemo zamisliti proizvod koji će željeti naš potrošač budućnosti, ali nam futurologija može pomoći da predvidimo njegove potrebe i promjenu trendova, što je dobra smjernica za planiranje budućeg poslovanja. Međutim, smatram da u prehrambenoj industriji velikih promjena neće biti, to su sve tradicionalni proizvodi i eventualno će biti pomak prema funkcionalnoj prehrani koja će zbog starenja stanovništva biti u sve većem fokusu.


Predviđanja futurologa Gerda Leonharda, Arica Dromija, Davida Bircha i Morgaine Gaye čut ćemo 2.listopada u zagrebačkoj Laubi, a spomenuti predsjednici uprava potom će produbiti rasprava o mogućnosti primjene predviđanja u poslovanju na CEO future panelu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti