Francusko regulatorno tijelo objavilo je u utorak da Google mora platiti 500 milijuna eura kazne jer nije poštivao odredbe regulatora o pregovorima s medijskim kućama i izdavačima tijekom spora o zaštiti autorskih prava.
Tehnološki div u sljedeća dva mjeseca mora smisliti način da izdavačima kompenzira to što koristi njihove vijesti prilikom rezultata pretraživanja. Ako to ne uspije, morat će platiti penale koji iznose i do 900.000 eura po danu.
Ponašali smo se u dobroj namjeri tijekom cijelih pregovora. Ova kazna ne odražava napor koji smo uložili u to niti realno stanje korištenja informativnog sadržaja na našoj platformi. Ta je odluka uglavnom vezana za pregovore koji su provedeni između svibnja i rujna 2020. godine. Otad smo nastavili surađivati s izdavačima i novinskim agencijama kako bismo pronašli zajednički jezik, stoji u priopćenju iz Googlea.
Naime, prema odredbama francuskog regulatora, internetska platforma mora započeti pregovore s bilo kojim izdavačem koji to zatraži, u roku od tri mjeseca, te se pregovori moraju održati u "dobroj vjeri". U ovom slučaju pregovori su se odužili pa je regulator procijenio da je "dobra vjera" izgubljena i kaznio Google.
Inače, francuska udruga izdavača APIG, koja okuplja većinu izdavača tiskanih izdanja u Francuskoj, početkom godine dogovorila je okvirni sporazum s Googleom. Prema tom sporazumu, koji je naišao na brojne kritike drugih medija, Googleu je dopušteno korištenje isječaka vijesti u rezultatima pretraživanja, pod uvjetom da to plati izdavačima.
Navodno se Google obvezao da će platiti 76 milijuna dolara u sljedeće tri godine grupi koja se sastoji od 121 francuskog izdavača ne bi li tako okončao spor u vezi sa zaštitom autorskih prava. No taj je sporazum trenutačno na čekanju zbog istrage francuskih regulatora.
Nije to prvi put da Google ima probleme u Francuskoj. Prvu antimonopolsku kaznu dobio je u prosincu 2019. godine, kad mu je naređeno da plati 150 milijuna eura. Nakon toga uslijedilo je još kazni, a posljednja je bila u lipnju ove godine, kad je Googleu određeno da mora platiti 220 milijuna eura za promoviranje vlastitih servisa u online oglašivačkom sektoru.
Izvor: Reuters