Android Lockbox ime je nedavno iskopanog Googleova programa koji prikuplja takozvane "osjetljive" podatke iz uređaja Android, s ciljem praćenja kako korisnici tih uređaja koriste aplikacije koje nisu Googleove.

Google je navodno koristio te informacije kako bi bolje razvio vlastite aplikacije te tako stekao prednost nad tržišnom konkurencijom.

Portal The Information citira dokumente iz samog Googlea te "ljude upoznate s tom tematikom" i navodi primjer TikToka u Indiji, odnosno da su Googleovi djelatnici koristili podatke prikupljene programom Android Lockbox kako bi stekli uvid kako ljudi koriste TikTok "i njihovu konkurenciju".

U drugom dijelu navedenog izvješća spominje se Googleov tim "Magic Eye", odnosno skupina djelatnika koja prati kako se Googleove aplikacije koriste diljem svijeta. I oni navodno koriste podatke iz Lockboxa kako bi šefovima kompanije pokazali kako se Googleovi proizvodi nose s ponudom iz konkurencije.

Prikupljanje podataka te vrste, pišu američki mediji, događa se naizgled još od 2013. godine, no nije toliko riječ o povredi privatnosti korisnika koliko o protutržišnom djelovanju.

Podaci koje Googleovi djelatnici prikupljaju o tome koliko često se Googleove aplikacije otvaraju na uređajima, koliko se dugo koriste te podaci o lokaciji anonimizirani su, a korisnike se uvijek pita za dozvolu za korištenje njihovih podataka u zamjenu za još osobnije iskustvo u korištenju aplikacija.

Googleovi insajderi, s druge strane, mogu vidjeti puno širu razinu detalja. Projekt Lockbox dio je Google Mobile usluga, softvera na sistemskoj razini, koji je predinstaliran na praktički sve Android uređaje, a osjetljive podatke koje prikuplja mogu vidjeti svi timovi unutar kompanije.

Čak i samo djelomičan uvid u te podatke može pomoći u Googleovim nastojanjima prilikom razvoja novih aplikacija kojima se natječu za tržište aplikacija i društvenih mreža.

Jedan od izvora rekao je za The Information da su spoznaje stečene uvidom u podatke iz Lockboxa o TikToku i sličnim aplikacijama u Indiji, omogućile Googleu da planira ranije puštanje aplikacije Shorts na tržište.

Takvo ponašanje moglo bi podići brojna pitanja na saslušanju pred Kongresom koje će se održati kako bi se razmotrili napori velikih tehnoloških kompanija u neutraliziranju tržišne konkurencije.

Izvor: Mashable