Google je prva adresa kojoj ćemo se obratiti kada nas nešto zanima. Bilo da je riječ o nekoj povijesnoj činjenici ili osobi, načinima kako nešto napraviti ili kako bi npr. provjerili simptome bolesti, rješenje će nam uvijek ponuditi najpopularnija tražilica na svijetu. No problem je što nam nitko ne može potvrditi da je ono što smo pronašli na Googleu zaista istina, odnosno da nas tražilica nije odvela na neku stranicu s lažnim vijestima.
Fake news posljednjih se godina, pogotovo tijekom izbora, odnosno predizbornog razdoblja i u koroni pokazao kao iznimno veliki problem kojem Google, Facebook, Twitter i druge velike tehnološke kompanije teško mogu stati na kraj. Te su tvrtke do sada povukle brojne poteze s kojim su pokušale riješiti te probleme poput većeg broja moderatora, korištenja umjetne inteligencije, brisanja lažnih profila, odnosno profila s kojima se šire lažne vijesti itd.
Google je počeo s testiranjem nove opcije s kojom svoje korisnike žele upozoriti da su informacije koje pretražuju možda nepouzdane. Ta bi se opcija trebala koristiti prilikom nekih breaking informacija, odnosno novih vijesti koje bi veliki broj korisnika mogao pretraživati. Iz Googlea su kao primjer naveli informacija poput viđenja NLO-a kada se informacije pojavljuju jako brzo i s različitih izvora te je u takvim trenucima teško znati i potvrditi jesu li te informacije istinite ili su fake news.
U takvim slučajevima korisnicima će se prikazivati obavijest, tj. upozorenje: Čini se da se ovi rezultati brzo mijenjaju, uz napomenu da, ako je to nova tema, ponekad može proći vremena dok se o njoj ne pojave informacije s pouzdanih izvora.
Danny Sullivan iz Googlea rekao je za Recode kako Google pokušava svima prikazati najvažnije i najpouzdanije informacije koje su dostupne, no ponekad su te informacije potpuno nove te korisnicima samo žele skrenuti pažnju na to da bi se one mogle mijenjati i dobiti potpuno novi kontekst, pri čemu ne komentiraju informacije o tome jesu li te informacije istinite ili lažne.
Testiranje te opcije započeto je prije nešto više od tjedan dana te se na početku upozorenje prikazuje samo malom broju korisnika. Ovisno o rezultatima tog testiranja, u budućnosti bi se testiranje moglo povećati na veći broj korisnika, odnosno ta bi opcija mogla postati dostupna svim korisnicima prilikom pretraživanja.