Googleovi autonomni kamioni počinju s dostavama u SAD-u

Iako su principi slični kao i pri vožnji automobila, neke su stvari ipak različite i trebaju se ponovno naučiti i testirati na kamionima.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 12.03.2018. / 09:10 komentari
Waymo (Foto: Waymo) (Foto: Waymo)

Kamioni i ovakav način prijevoza tereta dio su američke ekonomije i vjerujemo kako autonomna tehnologija ima potencijal dodatno ojačati ovaj sektor i učiniti ga sigurnijim, objavili su iz Wayma, kompanija poznate po autonomnim automobila koja već neko vrijeme testira i kamione kojima upravljaju računala.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Dok će dio ljudi ovo shvatiti kao još jedan korak prema budućnosti u kojoj će vozači kamiona (i drugih vozila) ostati bez posla, ekipa iz Googlea, ali i Ubera, Tesle i drugih kompanija koje razvijaju sličnu tehnologiju za kamione vjeruje da je ovo korak prema revoluciji prijevoza tereta.

Google, odnosno Waymo trebao bi vrlo brzo početi s testiranjima ovih kamiona u stvarnim situacijama te će u Atlanti njihovi kamioni kojima će upravljati računala uskoro prevoziti teret u Googleove podatkovne centre. Naravno, riječ je još o testiranju te će u kamionu morati biti i vozači spremni preuzeti kontrolu nad vozilom, pogotovo zato što ova tehnologija za kamione još nije toliko usavršena kao za automobile.

U kamionima kojima će upravljati računala Waymo će koristiti tehnologiju i iskustvo koje su stekli dugogodišnjim razvojem te tehnologije za autonomna vozila te iz ove kompanije napominju kako njihov softver još "uči" voziti velike kamione. Iako su principi slični kao i pri vožnji automobila, neke su stvari ipak različite i trebaju se ponovno naučiti i testirati na kamionima – poput kočenja, skretanja, okretanja i sličnih stvari koje su kompliciranije u pretrpanim kamionima s prikolicom nego na klasičnom automobilu.

Inače, Waymo bi uskoro u Phoenixu trebao početi s prvim komercijalnim servisom za prijevoz putnika s autonomnim automobilima – na početku će u tim vozilima biti vozači, kao sigurnost u slučaju nepredviđenih situacija, no s vremenom će vozači iz takvih vozila nestati i ljude će prevoziti automobili kojima će u potpunosti upravljati računala.

Vezane vijesti