Hameda ne treba puno predstavljati. Oni stariji sjećaju ga se po HitDepo-u, dok ga mladi znaju po njegovoj ulozi u modnoj agenciji Midiken.

Hamed je poduzetnik 25 godina, i iza sebe ima prilično dobro iskustvo, a to je iskustvo želio prenijeti na nove naraštaje te im pomoći u ostvarenju njihovih ideja. Prije nekoliko godina pokrenuo je Core Incubator u kojem se razvijaju ideje koje će se prezentirati imućnim investitorima.

Također, Core Incubator trenutno je u procesu primanja novih članova u svoje prostore, pa stoga ukoliko imate ideju, svakako se prijavite jer nagradu od 5000 dolara nije za odbaciti. Spomenimo da prijave traju do 27. listopada, a možete to učiniti na ovom linku. Isto tako, više o svemu pročitajte na našem prijašnjem članku.

U nastavku vam donosimo intervju s osnivačem Core Incubatora, Hamedom Bangourom!

Hamed Bangoura: Hrvatska ima veliku perspektivu u poduzetništvu [INTERVJU]

1. Možeš li nam ukratko opisati od kud je došla ideja za Core Incubator?

Ideja o osnivanju Core Incubatora rodila se krajem 2011. te godine. Jednostavno sam shvatio da sam skupio dovoljno iskustva tijekom više od 25 godina u poduzetništvu te sam se odlučio povući neke veze koje sam imao u modnom svijetu ne bi li našao zainteresirane partnere. Na samom početku veliku pomoć pružio mi je Miran Hojnik, vlasnik tvrtke 3dot net iz Slovenije. S njim sam finalizirao prezentaciju za investitore i uputio se u potragu. Srećom, nisam dugo tražio. Moju ideju u realizaciju pomogao mi je do kraja sprovesti konzultant Royal Group UAE gospodin Nino Peran.

2. Koliko timova se nalazi trenutno u Coreu i na čemu rade?

Trenutno inkubiramo deset projekata. Radi se o vrlo zanimljivim projektima koje će u veljači 2015. biti prezentirane našim vlasnicima u Abu Dhabiju. Tada ćemo odlučiti za koje projekte se ide u drugu rundu investiranja. Nažalost, zbog činjenice da su projekti još u razvoju, u ovom trenutku ne mogu govoriti o projektima pojedinačno.

3. Smatraš li da Hrvatska ima perspektivu u poduzetništvu?

Hrvatska ima veliku perspektivu u poduzetništvu, ali ona niti je dovoljno iskorištena, niti dovoljno stimulirana. Kad govorim o stimulaciji, prije svega mislim na poreznu politiku i na aktivniju ulogu države u poticanju cijele poduzetničke scene. Mnogo mladih s odličnim idejama želi se upustiti u poduzetništvo, no činjenica je da oni za to trenutačno nemaju podršku države i mogućnosti. No, pozitivno je što dobrih ideja zaista ne nedostaje.

4. Imamo nekoliko uspješnih primjera startupa u Hrvatskoj, većina je otišla van, stoga da li je cilj napraviti startup koji odlazi van ili koji zadržava poslovanje u HR a radi po cijelom svijetu?

Cilj je prije svega napraviti uspješan startup. Trenutačno je bez jakih veza vani teško uspjeti. No, zahvaljujući našoj vlasničkoj strukturi, znanju, podršci i vezama koje imamo nadamo se da ćemo uspjeti dovesti neki od projekata do kraja. Težimo kombinaciji koja bi ravnomjerno rasporedila obim poslovanja na onaj koji ostaje u Hrvatskoj i onaj koji odlazi van. Zbog toga stavljamo naglasak da svaki projekt mora imati jaku ekipu vani koji će joj osigurati dodatno financiranje do samoodrživosti. 

5. Koji su po tebi projekti zanimljivi za ulazak u Core?

Doslovno, svi projekti koji imaju globalni potencijal za uspjeh. Iako smo do sada radili s projektima koji spadaju u domenu IT-a, medicine, općenito inovacija te zabavne industrije, otvoreni smo za razne niše. Ideje koje se mogu primijeniti na razna tržišta diljem svijeta su u tom pogledu najbolje i najtraženije.

6. Kakav startup više preferiraš, hardverski ili softverski?

Moj pogled na startupove je malo drugačiji. Što je u našoj viziji dobar startup? Osobno preferiram startupove koji imaju ono nešto. Što mislim pod time? Ako baš moram definirati to je nešto što njihovu ideju izdvaja od mnogo drugih sličnih ideja. Možemo reći da je to kombinacija strasti prema razvoju ideje i projekta kojim se bave, te znanja koje je potrebno kako bi uspjeli na tržištu. Kad razmislite, to su karakteristike koje povezuju sve ideje koje su krenule kao startupovi, a danas dominiraju tržištima.

7. Koja je najčešća greška koju početnici poduzetnici rade?

Mnogi ne žele slušati, već su zaljubljeni u svoje ideje. Zapamtite, prevelika zaljubljenost u vlastitu poslovnu ideju nije poželjna. Poslovne ideje su fluidne, fleksibilne i one se moraju razvijati i mijenjati. Početnici ne shvaćaju da je ulazak u inkubaciju tek početak napornog rada i neizvjesnog putovanja na kojem će biti uspona i padova.

8. Gdje vidiš Core Incubator za 5 godina?

Uz Božju pomoć vidim Core Incubator kao vrlo jakog i pouzdanog partnera mnogo uspješnih startupova u Hrvatskoj te u regiji. Također očekujem uspjeh Core Incubatora s jednim projektom koji je stigao do druge runde investicija. 

Foto Pixell