'Hands free': Ovo je još jedan veliki korak prema budućnosti

U SAD-u u sklopu projekta autonomnih automobila, Volkswagen kojim je upravljalo računalo prešao je oko 2.400 kilometara u tjedan dana

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 02.11.2015. / 09:58 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Znanstvenici s jednog američkog sveučilišta (University of Nevada) nedavno su napravili još jedan korak naprijed prema budućnosti te su s autonomnim automobilom 'odradili' najduže putovanje do sada od oko 2.400 km. U putovanju od Nogalesa do Mexico Cityja vozili su se u Volkswagenovom Passatu iz 2010. koji je potpuno preuređen i opremljen sa sedam laserskih skenera, devet video kamera, sedam radara i 'nevjerojatno preciznim' GPS uređajem. Voditelj ovog projekta Raul Rojas cijelu je rutu prije putovanja učitao u računalo koje upravlja automobilom, no tijekom vožnje nije morao stavljati ruke na volan jer je sa svim akcijama poput dodavanja gasa, kočenja i promjenama traka upravljalo računalo.

tri vijesti o kojima se priča Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Sustav protuzračne obrane Patriot u Ukrajini Američki stručnjaci upozoravaju Ovaj američki sustav protuzračne obrane postao je top-oružje, ali i top-meta za Ruse

Također, prije putovanja ekipa znanstvenika koja je radila na ovom projektu odvozila je skoro 6,5 tisuća kilometara po Nevadi prikupljajući brojne podatke koje su ubacili u računalo kako bi što sigurnije upravljalo automobilom. Cijelo putovanje od 2.400 km prošlo je uz samo jedan 'značajan problem' do kojeg je došlo na novom dijelu ceste na kojem nisu bile ucrtane cestovne oznake i trake, no bez obzira na to, automobil je nakon otprilike tjedan dana sigurno došao na svoje odredište. Rojas kaže kako je, kada je riječ o autonomnim automobilima, ovo značajno postignuće, no upozorio je kako smo još jako daleko od početka javne primjene ove tehnologije. Naime, kako bi autonomni automobili i tehnologija bili što sigurniji, potrebno je koristiti posebne karte u kojima će biti zabilježene sve cestovne trake (i njihove eventualne promjene), oznake na autocestama, izlazi s autocesta i raskrižja, kao i svi semafori, a kako takve karte nisu dostupne za sve zemlje, svaka će kompanija koja razvija ovakve automobile morati razviti vlastite karte za sve zemlje u kojima će se koristiti ovakva vozila.

Ovo je bio i problem za Teslu prilikom razvoja njihovog autopilota – morali su razviti iznimno detaljne karte kako bi svojim vozilima omogućili sigurnu navigaciju. Autopilot se do sada pokazao većinom uspješan – zabilježen je slučaj u kojem se automobil sam zaustavio i time spriječio sudar s drugim automobilom, dok je jedan automobil bez previše intervencije vozača odvodio rutu od Las Vegasa do New Yorka. No, jedan je vlasnik Teslinog automobila zamalo doživio prometnu nesreću kada je njegovo vozilo kojim je upravljao autopilot prešlo u drugu traku – vozač je sam vratio vozilo i time spriječio sudar s automobilom koji je naišao iz drugog smjera.
 

Vezane vijesti