Sve donedavno činilo se kako će Apple, usprkos teškoj zdravstvenoj i gospodarskoj globalnoj situaciji, ipak predstaviti nove modele svojih pametnih telefona u planiranom roku, odnosno u rujnu ove godine. No kako se situacija s koronavirusom pogoršava, odnosno konstantno raste broj zaraženih i umrlih, pri čemu je sve više ljudi u karantenama, postoji mogućnost da kopanija prvi put od ulaska na tržište smartphonea, neće predstaviti novi model tijekom jedne godine.
Da bi se predstavljanje moglo odgoditi, prvo su tijekom tjedna objavili analitičari JP Morgana – njihova predviđanja govorila su da će iPhone 12 biti lansiran s mjesec ili dva zakašnjenja. Nedugo nakon toga, Nikkei je objavio informacije dobivene iz svojih izvora u kojima također spominju odgodu predstavljanja novih modela iz serije iPhonea 12, pri čemu su naglasili da bi se predstavljanje moglo odgoditi mjesecima, dakle možda čak i sljedeće godine.
Iako je jasno da će Apple sve napraviti kako bi novi modeli bili spremni za dolazak na tržište prije prosinca i šoping sezone (koja će ove godine biti u potpunosti drukčija u odnosu na prošle godine), nekoliko je faktora koji će utjecati na predstavljanje i početak prodaje, a oni su, naravno, vezani uz koronavirus.
Prvo, pitanje je lanca nabave – Kina, o kojoj Apple ovisi, polako se oporavlja, no zato je blokiran dobar dio drugih tržišta. Drugi faktor odnosi se na trajanje koronavirusa jer ako će se karantene diljem svijeta nastaviti i ako će Appleove trgovine biti zatvorene, neće biti puno mjesta na kojima će se moći kupiti telefoni.
Također, i nakon predstavljanja jasno je kako ne treba očekivati rekordne prodajne brojke Appleovih telefona jer će posljedice krize biti dugoročne te će veliki broj ljudi ostati bez posla ili na minimalcima i imat će puno važnijih stvari o kojima će morati razmišljati u odnosu na kupovinu novog (skupog) telefona.
Treba spomenuti i kako je Apple za ovu godinu planirao i dva jeftinija modela, nasljednika iPhonea SE i njegovu verziju s većim ekranom, no također je trenutačno teško predvidjeti kada bi se ti uređaji mogli pojaviti u prodaji.
Izvor: Yahoo