Microsoft već tradicionalno provodi istraživanje o stanju na tržištu rada i objavljuje ga u obliku izvještaja "Work Trend Index". Ovogodišnji izvješta fokusirao se na temu koja je izuzetno aktualna - "Hoće li umjetna inteligencija poboljšati način na koji radimo?“
Kako se navodi u izvještaju, podaci pokazuju da se tempo rada ubrzao do te mjere da ljudi više ne mogu držati korak, što utječe na inovacije. Sljedeća generacija umjetne inteligencije olakšat će teret količine posla. Organizacije koje prve usvoje umjetnu inteligenciju prekinut će taj ciklus preopterećenosti te povećati kreativnost i produktivnost.
Nova generacija umjetne inteligencije će ukloniti monotoniju posla i osloboditi kreativnost, izjavio je Satya Nadella, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Microsoft. Postoje ogromna prilika i prostor za alate koje pokreće umjetna inteligencija da pomognu u smanjenju digitalnog duga, razviju sposobnost korištenja umjetne inteligencije i osnaže zaposlene.
Izvještaj dijeli tri ključna saznanja za poslovne lidere dok traže put ka razumijevanju i odgovornom usvajanju umjetne inteligencije za svoju organizaciju.
Digitalni dug nas košta inovacija. Svakodnevno se suočavamo s velikim količinama digitalnih informacija, kao što su e-mail, razgovori i drugi podaci, što predstavlja digitalni dug koji moramo procesuirati. Međutim, ovaj "digitalni dug" nas sprječava da budemo inovativni jer trošimo previše vremena i energije na upravljanje informacijama. Naime, čak 64 posto zaposlenika nema dovoljno vremena i energije da obavi svoj posao, a ti zaposlenici su 3,5 puta skloniji reći da imaju problema s inovativnošću ili strateškim razmišljanjem. Stoga, postoje mogućnosti za poboljšanje postojećih komunikacijskih procesa kako bi postali produktivniji i smanjili digitalni dug. Na primjer, prema podacima tvrtke Microsoft, prosječna osoba provede 57 posto svog vremena u komunikaciji i samo 43 posto u kreativnom procesu stvaranja sadržaja.
Postoji nova alijansa između zaposlenih i umjetne inteligencije. Za zaposlenike, obećanje jednostavnijih procesa koji donose olakšanje kada je riječ o količini posla nadilazi strah od gubitka posla. Menadžeri pokušavaju osnažiti zaposlenike pomoću umjetne inteligencije, a ne zamijeniti ih. Kako se navodi u izvještaju, 49 posto ljudi kaže da se brine da će ih umjetna inteligencija zamijeniti i ukinuti njihova radna mjesta, ali još više - 70 posto - bi prepustilo što više posla umjetnoj inteligenciji kako bi smanjilo svoje obveze. U stvari, lideri su dva puta skloniji mišljenju da bi umjetna inteligencija bila najvrijednija na njihovom radnom mjestu jer bi donijela povećanje produktivnosti, umjesto smanjenja broja zaposlenika.
Svaki zaposleni mora imati znanja o umjetnoj inteligenciji. Svaki zaposlenik, a ne samo stručnjaci za umjetnu inteligenciju, morat će imati nove ključne kompetencije, poput brze inženjerske obrade podataka, u svakodnevnom radu. Čak 82 posto lidera očekuje da će zaposlenici u eri umjetne inteligencije morati usvojiti nova znanja i vještine, a do ožujka 2023. godine, broj poslova na LinkedInu u SAD-u koji spominju GPT povećao se za 79 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj novi traženi skup vještina koji je fokusiran na umjetnu inteligenciju će imati učinke u svemu, od životopisa do oglasa za posao.
Jared Spataro, potpredsjednik Divizije za moderan rad i poslovne aplikacije, izjavio je da se tempo i opseg posla eksponencijalno povećavaju i premašuju ljudsku sposobnost da ih pratimo. U svijetu gdje je kreativnost nova produktivnost, digitalni dug predstavlja prijetnju inovacijama i više je od neugodnosti. Sljedeća generacija umjetne inteligencije će ublažiti teret rada i osloboditi nam vrijeme da se fokusiramo na bitne poslove.