Iz godine u godinu sve više Hrvata kupuje na internetu. Pandemija je to samo dodatno naglasila.

Prema podacima udruge eCommerce, čak 38 ispitanika u Hrvatskoj kupuje putem interneta barem jednom mjesečno, a njih čak 24 posto nekoliko puta tjedno. S druge strane, prema podacima Statiste, tijekom 2021. čak 59 posto građana Hrvatske kupovalo je na internetu. 

Prema časopisu eMarketer, izbjegavanje gužve tijekom kupnje najveća je briga za čak 32 % kupaca u Ujedinjenom Kraljevstvu. Čini se da se potrošači ne obraćaju web trgovinama samo zbog nužde i ugodnosti već i zbog sigurnog okruženja u svjetlu epidemije.

Korištenje pametnih uređaja, ilustracija Postajemo digitalna nacija: Na pametnom telefonu i računalu provodimo više od sedam sati dnevno, često kupujemo online, a želimo plaćati biometrijom

A što su Hrvati kupovali najčešće putem interneta? 

U 2021., prema podacima portala Jeftinije.hr, online kupnja je zadržala svoj značajan zamah, a potražnja je premašila rekordnu pandemijsku 2020. godinu. U 2021. nije bilo moguće uočiti veće specifičnosti u potražnji proizvoda prema pojedinim kategorijama. Sve su u prosjeku bile čak i nešto posjećenije nego godinu ranije, no bilo je moguće uočiti određene specifičnosti kupovnog ponašanja kojeg nismo primijetili ranijih godina.
 
Rast potražnje za proizvodima u online trgovinama ne jenjava, možemo primijetiti veliki porast u gotovo svim segmentima proizvoda. Tako je, na primjer, potražnja za pametnim satovima i mjeračima (u odnosu na prošlu godinu) ostvarila rast od čak 98 %.
 
2021. godina je i dalje u znaku pandemije, ali COVID mjere su drugačije od zemlje do zemlje i manje restriktivne nego su bile u 2020. godini. ZERO-COVIDstrategija više nije opcija što je utjecalo na rast web trgovaca. Na više razvijenim tržištima dominantni web trgovci su čak imali i pad u prometu u odnosu na prethodnu godinu, ponajviše zbog ogromnog rasta 2019./2020. Na hrvatskom manje razvijenom tržištu, pada nije bilo jer je inercija koju je COVIDstvorio, ali i uz dodatnu pomoć kroz ogromna ulaganja u digitalni marketing (dosad neviđena na ovim prostorima) prije svega dominantnih fashion "powerhouse" iz EU dovela do daljnjeg rasta u 2021. godini većine kategorija proizvoda. Vjerujem da će 2022. godina donijeti još više ulaganja u digitalni marketing većine vodećih domaćih i EU igrača koji će time generirati potražnju i da će se rast nastaviti pa i do dvoznamenkastog broja ukupnih ecommerce kupovina i prije nego to neki očekuju, opisuje trenutnu situaciju Igor Martinović, Sales Manager na Jeftinije.hr.

CRO Commerce 2021. Hrvati sve češće kupuju na internetu, ali su još uvijek nepovjerljivi prema plaćanju karticama
 
Istraživanje Shopper's Mind 2021 koje je Jeftinije.hr proveo s partnerima, agencijama Valicon i iProm, pokazalo je nastavak trenda online kupnje te povećanje intenziteta i učestalosti online kupnje. Prosječna vrijednost online košarice bila je 268 kuna, a kupci trenutno najradije kupuju u kategorijama elektronike, mode i segmenta – ljepota i zdravlje.

Potražnja ukazuje na već tradicionalnog pobjednika kada je riječ o najpopularnijim kategorijama – to su mobiteli i pametni telefoni. Slijede pametni satovi i mjerači, LCD/LED televizori i ljetne automobilske gume. U top 10 najpopularnijih kategorija, uz gore navedene, našle su se i dječje tenisice, hladnjaci sa zamrzivačem, zimske gume, klima – uređaji, perilice rublja i prijenosna računala.

 

Zanimljivo, građani Hrvatske ove su godine tražili najviše informacija o XIAOMI robotskom usisavaču Vacuum MOP essential. Među 10 najpopularnijih proizvoda koje su hrvatski potrošači odabirali tijekom 2021. našle su se i Apple bežične slušalice, parni čistač, pametni satovi, pametni telefon pa čak i krevet i kuhinjski blok.

Internet kupovina, ilustracija Kupci u pandemiji otkrili prednosti kupovine na internetu, a što ih čeka u budućnosti?

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju