Hrvati sve češće kupuju na internetu, ali su još uvijek nepovjerljivi prema plaćanju karticama

Pandemija je promijenila način i mjesto na kojem kupujemo. Koliko i kako predstavljeno je na konferenciji CRO Commerce.

Zimo Zimo | 11.10.2021. / 08:56

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Internetska trgovina je procvjetala, a rezultati istraživanja online kupaca u Hrvatskoj, koje je u rujnu provela Udruga eCommerce Hrvatska, pokazala je da čak 38% Hrvata kupuje online jednom mjesečno, a 22% njih i nekoliko puta tjedno.

S pandemijom koronavirusa porastao je broj novih kupaca koji prije nisu kupovali online, ali i trgovaca koji dotad nisu imali webshopove. Iako kupci sve više kupuju online, Hrvati još uvijek imaju problem s povjerenjem kod plaćanja karticama, no udruga hrvatskih web trgovaca ima rješenje i za to, a riječ je o novoj oznaci povjerenja eCommerce Hrvatska Trusted Shop.

Porasla online prodaja - 5 Sve više kupujemo preko interneta: Stručnjaci smatraju da ćemo za pet godina ostati bez dvije trećine "pravih" trgovina

Predstavljene dvije velike novosti za hrvatske web trgovce

Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećoj CRO Commerce konferenciji koju je u petak i subotu, prvi put hibridno, pratilo više od 400 ljudi.

Udruga eCommerce Hrvatska danas okuplja više od 2000 članova, od kojih njih 500 čine webshopovi svih veličina, a osim najnovijih rezultata istraživanja online kupovine u vrijeme pandemije, predstavili su dvije velike novosti – svoju oznaku povjerenja Trusted Shop i edukacijski portal za članove koji se nalazi na adresi edu.ecommerce.hr.

Dosad su već certificirali više od 100 webshopova, a svi koji žele nositi novu oznaku povjerenja moraju zadovoljiti 11 kriterija njihovog eCommerce Kodeksa ponašanja. Ono što se sudionicama posebno svidjelo je Trustprofile sustav koji koriste za prikaz oznake povjerenja, a isti su predstavili predsjednik Udruge eCommerce Hrvatska Marcel Majsan i Daan Vaneker iz Trustprofile.com.

 

Novi trendovi u online kupovini – Glovo dostava, prodaja rabljenih automobila online, plaćanje kriptovalutama...

Rastući trend je tzv. Q-commerce koji u razvoju online kupovine spaja sve najvažnije za kupca – širinu asortimana, konkurentnu cijenu, brzinu dostave, praćenje pošiljke u stvarnom vremenu, te kvalitetnu i brzu komunikaciju tijekom i nakon kupovine. Taj trend slijedi i Glovo, što je detaljnije prezentirao Victor Racariu, generalni menadžer Glova za južnu i istočnu Europu.

Prodaja rabljenih automobila često je na "zlom glasu", a mit o tome odlučio je razbiti Dimitrije Trbović iz Neostara kroz predavanje kako prodati rabljeno vozila kupcima - direktno online.

Kriptovalute su sve prisutnije i prihvaćenije kao sredstvo plaćanja u eCommerceu, o čemu su govorili hrvatski kripto stručnjaci – Nikola Škorić iz Electrocoina, Borna Novak iz tvrtke Monri Payments i Boris Blažević iz Keks pay tima.

Zanimljivo predavanje održao je i Antonio Boras iz Infobipa pod nazivom "What's up with eCommerce in the world?“te Barbara KokotTomislav Raknić iz eRačuna o povezivanju web trgovine s računovodstvom.

Neizostavna tema bila je poveznica između eCommercea i prometa s obzirom na to da eCommerce utječe na način i brzinu dostave, o čemu su raspravljali Tomislav Lažeta iz DPD-a, Snježana Poljanek iz DHL-a, Dean Pilipović iz GLS-a te Gregor Hueber iz OEX-a.

Najmlađi predavač imao 17 godina, a predstavio je riješenje koje posjetiteljima omogućauje povoljniju dostavu

Slika nije dostupna Sedamnaestogodišnjak ponudio genijalno rješenje za problem koji muči mnoge: Kako kupiti proizvod na internetu, a pri tome ne platiti visoki trošak dostave

Na pozornici je veliko oduševljenje i poseban interes izazvao 17-godišnji Lovro Mršić koji je, kako je ispričao, dugo tražio jedan proizvod, a kada ga je odabrao i stavio u košaricu, nikad nije stisnuo "kupi" jer je vidio da dostava košta nekoliko puta više od željenog proizvoda. Odlučio je ne samo pričati o problemu već za njega pronaći i rješenje – plug-in Collab Cart za WooCommerce koji posjetitelju na web trgovinama omogućava da košaricu s proizvodima podijeli s drugim osobama koje u istu košaricu stavljaju svoje proizvode i tako dijele troškove dostave, a pritom ostvaruju i razne pogodnosti.

Marina Kostkova iz tvrtke VIVNETWORKS govorila je o ubrzanju rasta uz minimalne troškove, Ivan Maričević i Vlad-Ionut Stoica iz tvrtke SALESFORCE fokusirali su se na povjerenje među kupcima, dok je odvjetnica Dijana Kladar iz tvrtke Vision Compliance predstavila nove zakonske promjene u trgovinu.

Influenceri su mnogima još uvijek enigma, a kako bi približili temu influencer marketinga, Andrea Andreassy, Marin Mrša, Dario Marčac i Juraj Šebalj razgovarali su o utjecaju ove vrste marketinga na ecommerce poslovanje i načine kojima ta suradnja može postati još uspješnija.

EcommAwards – proglašeni najbolji webshopovi u Hrvatskoj

Dodjelom nagrade eCommAwards za najbolje web trgovine Hrvatskoj po izboru struke zaključen je prvi dan treće CRO Commerce konferencije. Glavna nagrada i titula najboljeg webshopa godine pripala je webshopu Mobis.hr koji je uz to stari-novi pobjednik za najbolji UX i najbolji SEO.

Žiri je ove godine analizirao i ocjenjivao 58 web trgovina u pet kategorija – UX, Content, SEO, Legal te Buyers journey.

Pobjednik u kategoriji najbolji UX i najbolji SEO je po drugi put Mobis.hr, dok je titulu webshopa s najboljim sadržajem preuzeo Bima shop. Najbolje pravno usklađen webshop je već treću godinu zaredom online trgovina Lesnine, a u najnovijoj kategoriji Buyers journey glavnu nagradu je osvojio Zutiklik.hr.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti