I "dosadni" Apple je kompanija o kojoj se konstantno priča

Posljednji event na kojem je Apple predstavio manji iPhone i iPad Pro nije nudio spektakl na kakav smo navikli

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 22.03.2016. / 08:58

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Je li Steve Wozniak, barem su ga tako interpretirali novinari, u pravu kada je konstatirao kako njegov Apple više "nije kompanija koja mijenja svijet"? Vrlo vjerojatno da, iako je objektivno nemoguće očekivati da će se ekstremno visoki standardi koje je kompanija iz Cupertina odavno postavila konstantno zadržati na gornjoj granici. A opet, isti taj Apple, kakav god bio danas, još uvijek je jedan od najpopularnijih brandova na svijetu, o kojem se priča - svakodnevno. To je u poslovnom svijetu san svih, jer ako ste u fokusu globalne javnosti, onda priča o profitu mora imati sretan kraj... 

Apple je konstatno tu, konstantno se priča o njima, bilo da se radi o "aferi FBI" u kojoj je Tim Cook "pokazao zube" američkim vlastima, bilo da je riječ o novom futurističkom kampusu koji će uskoro biti novi dom Applea, bilo da je riječ o posljednjem predstavljanju novog modela iPhonea i iPada. Majstorska radionica marketinga je u Cupertinu dovedena ako ne do savršenstva, onda definitivno vrlo blizu. Primjerice, novi iPhone SE definitivno ne spada u kategoriju uređaja koji su bacili "tržište na leđa" ili ponudili nekakav revolucionarni napredak. Dapače, riječ je o pametnom telefonu koji na određeni način nudi povratak u prošlost, jer je to model s manjom dijagonalom zaslona (4 inča) od one koja je u posljednje vrijeme gotovo pa standard. 

Svejedno, o iPhoneu SE bruji cijeli svijet, specijalizirani portali su preplavljeni ocjenama, tehničkim specifikacijama, procjenama o tome što taj uređaj nudi i po kojoj cijeni... I ako u nešto ne treba sumnjati, onda je to dobra prodaja uređaja, iz nekoliko razloga. Jedan od njih je prvenstveno niža cijena u odnosu na "veće" modele, a drugo, na tržištu još uvijek ima dovoljan broj korisnika kojima je dijagonala zaslona od 4 inča sasvim dovoljna, pogotovo ako "ispod haube" imaju nedvojbeno odlične tehničke komponente i samim time odličan uređaj. U tom smislu, pogađanja želja tržišta i izazivanja pažnje Apple je vjerojatno bio ostao kompanija koja to radi najbolje. 

Pritom je manje važno što je na proljetnom Appleovom eventu izostao glamour na kakav smo navikli. Ili, recimo, ta priča o sukobu FBI istražitelja i Appleovih inžinjera. Možda zvuči banalno, ali u vremenima kada se toliko priča o privatnosti, stotine milijuna ljudi su podržale Appleovu odluku da vlastima jednostavno ne dopuste "razbijanje" iPhonea što bi ugrozilo sigurnost i privatnost svih koji koriste Appleov pametni telefon. Teoretičari zavjere tvrde kako je sve to samo predstava za javnost, ali Apple je i zbog te afere već tjednima prva vijest na mnogim portalima i u tiskovinama. Ako ste ikada čuli za pojam "neplaćene reklame", onda je to upravo ova situacija... 

Da zaključimo, Apple je na posljednjem eventu pokazao karakteristike koje su mnogima bile poprilično dosadne. Neovisno o tome, o Appleu pričaju svi, Apple je prva vijest i to je nešto što traje. Ili, kao što je to napisao jedan od cinika; "Da Apple odluči predstaviti običnu ciglu sa svojim logotipom, opet bi svi pričali o tome". I nije daleko od istine, upravo to najbolje dokazuje snagu i veličinu kompanije koju vodi Tim Cook. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti