Postoji li razlog zašto bi netko manevrirao po gradu s automobilom teškim 2 tone i baterijom teškom 600 kg, upitao je novinare Asaf Formoza, izvršni direktor startupa za električne automobile City Transformer. On smatra da segment malih gradskih automobila polako nestaje jer se proizvođači automobila fokusiraju na SUV modele. Iako za njima vlada velika potražnja, Formoza kaže kako se zbog toga otvara prilika za druge kompanije.
Jedna od tih kompanija je City Transformer koja do kraja sljedeće godine planira početi s prodajom električnog automobila malih dimenzija CT-1.
Riječ je o vozilu koje bi, zbog svojih dimenzija, zaista moglo biti idealno za kretanje po gradskim cestama, a pogotovo će biti zanimljivo onima koji imaju problema s pronalaskom parkinga. Naime, kako kaže CEO te tvrtke, na jedno parkirno mjesto klasičnog automobila mogu se parkirati čak 4 ova automobila. To je moguće zahvaljujući njegovoj širini od samo jednog metra, a zanimljivo je da se udaljenost između kotača može proširiti na 1,4 metra, čime automobil postaje širi, ali tako je i stabilniji pri bržoj vožnji.
Gradski automobil City Transformera (Foto: City Transformer)
Dok njegova brzina u gradu s uvučenim kotačima iznosi oko 50-ak km/h, u tzv. modu za bolje performanse ta brzina može dosegnuti 90 km/h. Što se dosega tiče, naravno da se on ne može usporediti s većim automobilima, no 180 km za gradsku vožnju čini se sasvim dovoljnim.
Automobil je predviđen za dvije osobe (smještene jedna iza druge) ili za jednu osobu i prtljažnik - u tom slučaju čini se kao idealno prijevozno sredstvo za dostavljače, a njegova težina iznosi samo 450 kg.
Cijena vozila prije poreza iznosi 16 tisuća eura te iz ove kompanije trenutačno lobiraju pri tijelima EU kako bi se izborili za subvencije prilikom kupovine tog automobila. Asaf Formoza kaže kako već imaju tvornicu za proizvodnju svojih malih automobila i smještena je na području zapadne Europe (nije bio konkretan oko države), a njen kapacitet dovoljan je za proizvodnju 15 tisuća vozila godišnje.
Izvor: Reuters