IBM-ov superkompjuter Watson trebao bi se uskoro okušati u ulozi agenta korisničke podrške u poduzećima diljem svijeta. IBM je jučer najavio “Watson Engagement Advisor”, mogućnost da tvrtke svoje dosadašnje automatske sisteme za korisničku podršku zamijene s Watsonom.
Watson je računalo koje uz pomoć umjetne inteligencije odgovara na upite postavljene na prirodnom jeziku. Prije dvije godine gledali smo ga kako pobjeđuje ljudske suparnike u Jeopardy, vrlo brzom kvizu u kojem se pitanja postavljaju na način za koji se do tada vjerovalo da ga samo ljudi mogu razumjeti.
Kako navodi Ars Technica, Watson će moći odgovarati na tekstualne i glasovne upite. Za pružanje korisničke podrške probno ga koristi ANZ Bank iz Australije. Predstavnik banke za Times je izjavio da su zadovoljni viđenim te da vjeruju kako će Watsonu uskoro dopustiti da radi direktno s klijentima banke.
Osim direktnog kontakta s klijentima, iz IBM-a navode kako Watson može služiti kao pomoćnik zaposlenicima koji rade s klijentima kako bi im omogućio brži pronalazak potrebnih informacija. Watsonu pronalazak podataka ne predstavlja problem s obzirom na to da može obraditi nekoliko milijuna knjiga u sekundi.
U videu koji je IBM jučer postavio na Youtubeu, navodi se statistika koja govori o tome da svaki drugi poziv korisničkoj podršci ostane neodgovoren. Watson je tu da promjeni tu statistiku.