Industrija tehnologije usmjerene na žene iz godine u godinu raste i privlači sve više investitora

Globalno tržište FemTech-a vrijedilo je 36,5 milijarde eura (40,2 milijarde dolara) u 2020. i predviđa se da će rasti u prosjeku od 13,3% godišnje od 2020. do 2025. do 68,3 milijarde eura (75,1 milijarde dolara).

Martina Čizmić | 07.03.2022. / 17:31

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Female Technology, ili FemTech, je tehnologija koja poboljšava zdravlje i dobrobit žena. Pojam se često primjenjuje na proizvode, usluge, aplikacije i softver, medicinske uređaje, telemedicinu, nosive uređaje, opremu, terapeutske proizvode, vitamine i dodatke, digitalne platforme i potrošačke proizvode dizajnirane da poboljšaju ili podrže zdravlje žena, uključujući, ali ne ograničavajući se na one koje se izjašnjavaju kao transrodne osobe i žene rodne ili seksualne manjine.

S obzirom na to da se nove tvrtke u ovom sektoru pojavljuju velikom brzinom, postavlja se pitanje što možemo očekivati ​​od ove industrije tijekom sljedećih mjeseci?

Analitičari ističu kako se očekuje rast industrije FemTecha 2022. Globalno, oko 37% FemTech tržišta pripada podsektorima Trudnoća i njega, Reproduktivno zdravlje i Kontracepcija; ali, nije ograničen na ove kategorije. Globalno tržište FemTech-a vrijedilo je 36,5 milijarde eura (40,2 milijarde dolara) u 2020. i predviđa se da će rasti u prosjeku od 13,3% godišnje od 2020. do 2025. do 68,3 milijarde eura (75,1 milijarde dolara).

FemTech tvrtke bi uskoro trebale izaći na burzu, što bi moglo privući investitore i dati snažan poticaj industriji, u konačnici bismo mogli vidjeti puno zanimljivih plasmana u nadolazećim godinama. Posljednjih godina novi startupi razvijaju i lansiraju nove i sofisticirane digitalne alate usmjerene na žene, a istovremeno privlače velika ulaganja u industriju.

Prema PitchBooku, industrija FemTecha prikupila je više od 910 milijuna eura (1 milijardu dolara) 2021., što je prvi put u njezinoj povijesti. Jedna zanimljiva nejavna tvrtka u industriji je Flo Health koja je razvila aplikaciju za zdravlje žena temeljenu na umjetnoj inteligenciji koja podržava žene u svakoj fazi njihovog reproduktivnog ciklusa. Prema Crunchbaseu, tvrtka je prikupila ukupno 56,6 milijuna funti (75,5 milijuna dolara) i ima procijenjenu vrijednost od 600 milijuna funti (800 milijuna dolara) 2021. Ukupno je aplikacija tvrtke preuzeta 210 milijuna puta, s 43,5 milijuna aktivnih korisnika mjesečno.

Iako su većina tih tvrtki novoosnovane tvrtke kojima se ne trguje na tržištima dionica, one su još uvijek uzbudljive perspektive za investitore. Stoga analitičari skreću pozornost na nekoliko takvih, zanimljivih tvrtki.

Progyny je tvrtka za upravljanje beneficijama, specijalizirana za rješenja za plodnost i obiteljske naknade za poslodavce u SAD-u. Tvrtka također nudi Progyny Rx, sveobuhvatno rješenje za ljekarničke pogodnosti koje svojim članovima daje pristup lijekovima koji su im potrebni tijekom liječenja. Osim toga, poslodavcima osigurava programe nadoknade za surogat majčinstvo i posvojenje.

Invitae pruža genetske testove za mnoge bolesti, "uključujući nasljedni rak, kardiologiju, neurologiju, pedijatriju, onkologiju, metaboličke poremećaje i rijetke bolesti". Invitae je također nedavno završio akviziciju tvrtke Archer DX, koja je razvila tretmane za "preciznu onkologiju". Archerova platforma Stratafide može otkriti promjene DNK koje mogu pomoći liječnicima da propisuju bolje tretmane za pacijente s rakom. FDA je dodijelila Stratafide status inovativnog liječenja.

Myriad Genetics prikladno nudi mnoge genomske testove koji mogu pomoći pacijentima i liječnicima da traže genetske markere za sve, od raka dojke do depresije, artritisa i još mnogo toga. Medicinska zajednica vjeruje u moć genetskog testiranja, a Američko društvo kirurga dojke sada preporučuje genetsko testiranje za sve pacijente s rakom dojke.

No, analitičari upozoravaju kako je prikupljanje kapitala jedan od najvećih izazova u industriji. Neki drugi ključni izazovi bit će nedostatak istraživanja, financiranja, obrazovanja i kulturnog prihvaćanja zdravlja žena kao prioriteta.

Općenito, savjetuju analitičari, vlasnici tvrtki i menadžeri moraju povećati prepoznatljivost i vidljivost svoje robne marke kako bi postigli pozitivne rezultate.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti