Galerija

Digitalizacija poslovanja jedna je od glavnih poslovnih tema, osobito u današnjem vremenu. Većina poduzeća investira u nove tehnologije, no uglavnom nedovoljno. Ključnu ulogu u tome ima digitalna ekonomija koja podrazumijeva sve procese koji se odvijaju u određenom poduzeću, ali na digitalnim tehnologijama.

Za razliku od tradicionalne ekonomije gdje je osnova bila proizvodnja i proizvoditi što više proizvoda na velikim postrojenjima, na velikima strojevima u digitalnoj ekonomiji imamo takvu situaciju da je najvažnije znanje, dakle intelektualni kapital vaših zaposlenika. Više nije važno imati velike tvornice, velika postrojenja i proizvoditi nego dati rješenja, ponuditi rješenja na tržištu koja će biti primjenjiva svim zainteresiranim sudionicima na tržištu, pojašnjava Dalija Kuvačić, voditeljica katedre za ekonomske znanosti, TVZ.

Upravo je pandemija istaknula hitnu primjenu digitalizacije u poslovanju.

Većina poduzeća je radila iz kuće, nudili su svoja rješenja, zaposlenici su radili online naravno da je i to, takva je potreba je sve više i više prisutna na tržištu, naravno ta znanja i vještine dakle u digitalnoj transformaciji u nuđenju rješenja, obradi podataka, poslovne inteligencije, pa čak i umjetne inteligencije, dakle to su sve znanja i vještine koja danas trebaju na tržištu, dodaje Kuvačić.

Digitalna transformacija utječe na sve sektore gospodarstva i tako mijenja način poslovanja i komunikacije. Glavni cilj je brža prilagodba u okruženju koje se neprestano mijenja ali i iskorištavanje novih tehnologija koja omogućuju smanjenje troškova.

Digitalna ekonomija upravo to i radi, naročito njen proces digitalne transformacije gdje su se poduzeća morala transformirati u svom poslovanju i zapravo preuzeti rad na informatičkoj tehnologiji i naravno tako poslovati, nuditi rješenja na tržištu to je bitno, dakle u digitalnoj ekonomiji su bitna rješenja, ideje, nova znanja, to je najvažnije za digitalnu ekonomiju, ističe Kuvačić.

Sva poduzeća moraju se transformirati i ulagati u digitalizaciju kako bi bila što konkurentnija na tržištu. Europska komisija upravo zbog toga provodi program Digitalna Europa u vrijednosti od 7,5 milijardi eura.

Naravno nešto će otići i u Hrvatsku digitalnu transformaciju, a sama naša strategija razvoja Hrvatske do 2030 godine uključuje veliku stavku digitalno društvo prema tome naravno da se računa i na digitalnu transformaciju koja će biti kotač zamašnjak kod poslovanja u Hrvatskoj, objašnjava naša sugovornica.

Digitalna transformacija obuhvaća područja kao što su digitalni marketing, digitalizacija i automatizacija poslovnih procesa, digitalna nabava, te digitalizacija prodajnih predstavnika.

Mi smo prije imali poduzetništvo, sada imamo poduzetništvo u novoj ekonomiji ili poduzetništvo u digitalnoj tehnologiji, prije smo učili o marketingu, sada učimo o digitalnom marketingu, dakle sada stječemo znanja iz poslovne inteligencije kao što sam rekla iz tog novog načina komuniciranja sve preko digitalne tehnologije. Prije je naravno poduzetnik bio taj koji je morao sjediti u uredu naravno ići kod svojih dobavljača, kontaktirati tržište i tako dalje, sada imamo virtualne poduzetnike, imamo digitalne nomade, ističe Kuvačić.

Ključna stavka u pokretanju što veće digitalizacije poslovanja i korištenje digitalne ekonomije jest edukacija koja bi na kraju ubrzala poslovanje i smanjila troškove.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju