Jedan od govornika na LEAP Summitu koji će se sredinom ožujka održati u Zagrebu bit će i stručnjak za digitalni marketing i društvene mreže Vasily Kichigin. Ovaj 23-godišnjak rodom iz St. Petersburga zanimljiv je i po tome što je dio svoje karijere proveo i kao profesionalni tenisač, a nakon što je dobio stipendiju za jedan američki fakultet. Neko je vrijeme proveo u Južnoj Karolini, gdje je i počela njegova karijera digitalnog stručnjaka.

Umjesto pokretanja vlastite kompanije, Kichigin se odlučio posao pokrenuti putem platforme za freelancere Fiverr putem koje je do sada ostvario odlične rezultate i na kojem danas vodi tim od desetak zaposlenih.

Uoči gostovanja na LEAP Summitu razgovarali smo s Vasilyjem o digitalnom marketingu, Instagramu, Snapchatu, influencerima i drugim trendovima u digitalnom marketingu.

Zašto ste se odlučili poslovati putem Fiverra? Koje su prednost ove platforme za freelancere?

Iskreno, na početku sam samo htio testirati moje vještine na toj platformi. Pokušao sam s grafičkim dizajnom i videoprodukcijom, ali nisam uspio. Kasnije sam pomagao svom treneru za fitness i njegovoj kompaniji te sam počeo raditi s društvenim mrežama.

Na Fiverr sam se odlučio jer mi se sviđala ideja što tamo možete ponuditi svoje usluge na sličan način kao i da imate kompaniju. Ljudi vam dolaze i plaćaju za usluge, a ne zapošljavaju vas samo po satu i slično. Na ovoj je platformi možda teško početi zbog konkurencije i sličnih servisa, no vjerujem da bi se trebali fokusirati na sebe, pružiti odličnu korisničku podršku te biti inovativni s uslugom koju pružate. Brojni freenaceri odustanu od ove platforme prije nego uspiju jer nisu dovoljno strpljivi. Ako ste dobri, dodaju vas na određene zatvorene grupe na kojima možete raspravljati s menadžerima timova i imati pristup određenim dodatnim opcijama.

Vaši rezultati na Fiverru su odlični. Možete li nam odati tajnu svog uspjeha.

Mislim kako ne postoji neka tajna, vjerujem ako ste strastveni i uporni u onom što radite, ostvarit ćete odlične rezultate. Također, morate voljeti sam proces, jer neki dani mogu biti iznimno zahtjevni i stresni te, ako ne uživate u cijelom procesu vašeg posla, teško ćete ostvariti veće ciljeve.
Čak ako radite i neki usputni posao, i dalje se prema njemu morate odnositi ozbiljno kao prema cjelodnevnom poslu jer nikada ne znate koliko ćete narudžbi dobiti svakog dana, tako da uvijek morate biti spremni.

Ja sam se na ovoj platformi prikazao u najboljem mogućem svijetlu – snimio sam video, govorio o svojim uslugama i napisao sve potrebne podatke kako bi potencijalni kupci shvatili kako pred njima stoji osoba koja će im pomoći. Smatram kako je najbolji način za početak poslovanja predstavljanje sa svojim osobnim brendom, što je dugoročno isplativo jer na taj način gradite i zajednicu i oko vašeg osobnog brenda.

Važna je dosljednost, a ove godine brendovi naporno rade i na videosadržaju

Stručnjak ste za oglašavanje na Facebooku i Instagramu – to su dinamične mreže koje se konstantno mijenjaju, pogotovo Facebook koji je nedavno ponovno promijenio algoritam. Kakve promjene vidite na Facebooku nakon posljednje promjene algoritma?

Konstantne promjene i eksperimenti su očekivani na ovakvim platformama. Facebook nudi rješenja i za B2C i B2B korisnike te nije lako pronaći balans između privatnih i poslovnih korisnika.

Ako ste primijetili, na Facebooku je sve veći broj korisnika počeo oglašavati svoje usluge ili programe, što je uznemirilo obične korisnike koji više nisu vidjeli toliko objava svojih prijatelja. Kako bi spriječili tu negativnost običnih korisnika, iz Facebooka su najavili kako će na feedu prikazivati manje oglasa i više organskog sadržaja.

Na Instagramu je drugačija priča. Vaše se objave ne prikazuju svi pratiteljima, već bi se prvo trebao prikazati sadržaj koji je najvažniji korisnicima. Za veliki broj korisnika i kompanija to je problem jer njihovi klijenti više ne mogu vidjeti nove objave. Na ovoj mreži korisnici su počeli biti konstantniji s objavama i pronašli su načine za aktivaciju svoje publike putem Instagram Storiesa, prijenosa uživo i organiziranja različitih natječaja.

Uvjeren sam kako u Facebooku kontinuirano rade na poboljšanju platforme kako bi od toga korist imali i privatni i poslovni korisnici.

Što brendovi rade kako bi se prilagodili tim promjenama? Odlučuju li se na promjene strategije ili vrste sadržaja koji objavljuju?

Brendovi shvaćaju kako rast na društvenim mrežama može biti težak i spor. Nije lako privući ljude na praćenje vašeg brenda ako nemate pravi sadržaj. Kako bi sadržaj bio koristan, potrebno je povezati brend sa životnim stilom.

Recimo kako svi prodajemo satove i zamislite kako fotografirate svoj sat držeći ga ispred Big Bena u Londonu. To je odličan sadržaj jer će ga ljudi na početku gledati, ne isključivo zbog vašeg sata, već zbog Big Bena. Tako ćete privući pozornost i jednom kada korisnici gledaju više objave, trebate napisati nešto lijepo i zanimljivo kako bi im vaš sat postao još zanimljiviji.

Brendovi se povezuju sa životnim stilom i putem Instagram Storiesa i prijenosa uživo – to je odličan način za prikazivanje sadržaja iza kulisa i sadržaja koji su snimili sami korisnici. Važna je dosljednost, a ove godine brendovi naporno rade i na videosadržaju.

S koliko ste ljudi i brendova dosad radili?

Na Fiverru smo izvršili 9000 narudžbi. Trebalo nam je skoro tri godine, ali svakog mjeseca konstantno radimo s nekoliko stotina brendova i kompanija. U nekim slučajevima riječ je o jednostavnoj analizi stranice, a u drugim slučajevima klijenti zahtijevaju punu uslugu koja uključuje strategiju sadržaja i objava, oglašavanje i slično.

Jedna od zanimljivosti rada na Fiverru jest što svakog dana imamo priliku raditi s različitim klijentima. To može biti običan osobni račun na kojem korisnici žele povećati posjećenost, a to mogu biti i slavne osobe ili korporativni klijenti.

Sadržaj je sve, a poslovanje s influencerima može biti jako rizično

Prema vašem iskustvo, koliko je za brendove važan influencer marketing?

Utjecaj influencer marketinga je snažan, ali u isto vrijeme i vrlo rizičan. Morate analizirati pratitelje influencera te se ne treba iznenaditi ako influencer ima veliki broj lažnih pratitelja, lajkova ili komentara od kojih nemate nikakvu vrijednost. Također, mogu biti i preplaćeni pa za uspješnu kampanju s influencerima, dakle, trebate istražiti njihove pratitelje.

Predlažem početi s osobama s najmanje pet tisuća pratitelja jer s njima možete postići dobru cijenu. Sadržaj je sve. Brendovi dolaze s kreativnim sadržajem kako bi privukli što više ljudi. Rekao bih da je najvažnije biti stvaran i inovativan te koristiti videosadržaj. To mogu biti kratki videozapisi vaših proizvoda ili osoba koje koriste vaš proizvod.

Koji su veliki trendovi u digitalnom marketingu koji će tržištem dominirati ove godine?

Upravo influencer marketing koji će konstantno rasti. Podacastovi su postali dio strategije te sve više ljudi i kompanija započinje vlastite podcastove iz određene niše i razgovaraju o tome. Oni pozivaju ljude na intervjue te imaju vrijednost jer u isto vrijeme možete slušati podcastove vježbati u teretani ili raditi nešto drugo. Postajete produktivniji i omogućava vam rad više stvari u isto vrijeme.

Kakav je potencijal Twittera i Snapchata? Mogu li uzeti osjetni dio tržišta digitalnog oglašavanja, pogotovo nakon promjena algoritma koje je najavio Facebook?

Naravno! Sjetimo se kako je Snapchat bio u usponu prije nego je Instagram lansirao Storeis! Sve je vezano uz takve promjene. Snapchat naporno radi na novim opcijama. Danas možete postaviti oglase na Snapchat. Oglašivači moraju biti spremni za nove promjene kojima se moraju brzo prilagoditi.

Twitter je bio u padu i vjerojatno je još u padu, no primijetio sam kako su, nakon što su Facebook i Instagram promijenili algoritam, ljudi počeli razmišljati o korištenju drugih platformi poput Twittera i Snapchata. Danas, teško je pobijediti platformu poput Instagrama. Imaju sve opcije kao i druge platforme, a ako se na drugim platformama pojavi nešto novo, Facebook će to razviti za Instagram.

Za kraj, imate li neke savjete za digitalne stručnjake u Hrvatskoj?

Iz mog iskustva shvatio sam kako se ne treba bojati testirati nove strategije i povećati budžet za oglašavanje. Također, oglašivači bi trebali uložiti vrijeme u osobni brend. Brojnim kompanijama društvene mreže i trošenje novaca na njima i dalje su novitet.

Pa ako mogu pronaći osobu koja će im pomoću oko toga, povjerenje i vjerodostojnost bit će puno veće prema takvim osobama koje razvijaju vlastiti brend tako da osobe koje rade u marketingu moraju raditi na vlastitom sadržaju te imati web-stranicu na kojoj mogu demonstrirati svoj rad i rezultate.