Na tržištu električnih vozila posljednjih godina trend je takav da je Tesla dominantna, dok su kineske kompanije, s BYD-om na čelu, sve popularnije. Tradicionalni proizvođači automobila, uključujući i veliki Volkswagen, usprkos velikim investicijama i planovima, nisu uspjeli ostvariti uspjeh kakvom su se nadali te je potražnja za njihovim vozilima puno manja od očekivanja.
Nakon što su objavljeni podaci o prodaji električnih automobila za prvi ovogodišnji kvartal u Europi, čini se kako bi se spomenuti trend mogao početi mijenjati.
Naime, prema podacima JATO Dynamicsa za siječanj ove godine, najprodavaniji električni automobila na europskom tržištu bio je Volkswagenom ID.4, a svakako treba naglasiti kako je isto vozilo zauzelo treće mjesto na američkom tržištu u prvom mjesecu 2025.
Loš mjesec za Teslu
Na europskom tržištu u odnosu na isto razdoblje prošle godine, broj registracija modela ID.4 skočio je za skoro 200 posto (registrirano je 7177 vozila), čime je VW-ov električni SUV prestigao Teslu i njihov Model Y. Za Muskovu tvrtku prvi je mjesec bio prilično iznimno loš na europskom tržištu te je kompanija zabilježila ukupan pad novoregistriranih vozila od čak 45 posto. Model Y prodan je u nešto više od 6100 komada (što predstavlja pad od 44 posto), dok je Model 3 u minusu od 45 posto u odnosu na siječanj 2024. godine.
Iako bi se situacija za Teslu mogla popraviti s novom generacijom Modela Y, prema analitičaru JATO-a Felipeu Munozu, prodajne brojke Tesle u siječnju pokazuju kako je popularnost Tesle europskom kontinentu padu. Među inim, jedan od razloga jest i Muskov politički angažman i podrška Trumpu, što su mu mnogi zamjerili, a nakon posljednjih komentara američkog predsjednika o Europi te njegova dobrog odnosa s Putinom, teško je zamisliti kako će popularnost ovog dvojca rasti.
Osim s prodajom modela ID.4, VW može biti zadovoljan i s potražnjom za modelom ID.7 koji je zauzeo treće mjesto na europskom tržištu s nešto manje od 6 tisuća registracija u siječnju - što predstavlja rast od čak 657 posto.
Na četvrtom mjestu smjestio se Kijin električni model EV3 s 5792 prodana komada, dok je peto mjesto zauzela Škoda s Enyaqom.
Što se kineskih automobila tiče, raste potražnja i za njima te ih je u siječnju prodano više od 37 tisuća komada, što predstavlja porast od 52 posto u odnosu na siječanj prošle godine te možemo očekivati da će prodaja u budućnosti biti sve veća.
Izvor: Electrek