Economist Intelligence Unit (EIU) proveo je nedavno istraživanje među 325 menadžera kompanija za proizvodnju tehnološke opreme iz 5 vodećih industrijskih zemalja. Rezultati su bili zanimljivi. Većina ih vjeruje da će umjetna inteligencija biti pokretač promjene u njihovoj industriji jer će im dati jasniji uvid u potrebe kupaca i omogućiti učinkovitije utvrđivanje prioriteta, što će pak dovesti do promjena u dizajnu proizvoda.

Izvješće Economist Intelligence Unita pod nazivom „Utvrđivanje prioriteta i preciznost: Kako će umjetna inteligencija i design thinking promijeniti proizvodnju tehnologije“ istražuje utjecaj različitih inovacija na dizajn proizvoda i proizvodne procese u tehnološkoj industriji. Analiza se temelji na istraživanju provedenom u rujnu i listopadu 2018. na 325 menadžera u kompanijama za proizvodnju tehnološke opreme iz pet zemalja: Kine, Japana, Južne Koreje, Njemačke i SAD-a.

Dva glavna razvoja u tehnologiji proizvodnje hardvera – usvajanje naprednih inovacija, kao što su umjetna inteligencija (AI) i rastuća privrženost promišljanju dizajna (eng. design thinking) – menadžerima u tehnološkoj industriji daju mogućnost eksperimentiranja, optimizacije i poticanja agilnosti, osobito s obzirom na činjenicu da dizajn proizvoda postaje sve važniji. Ovo izvješće pokazuje da proizvođači tehnologija imaju jasan uvid u mogućnosti inovacija, a neke ih i ozbiljno provode.

U izvješću se ističe kako je umjetna inteligencija glavni pokretač promjena.

Umjetna će inteligencija, više od drugih tehnologija, donijeti promjene u proizvodnim inovacijama, smatra više od polovice (58%) ispitanika. Menadžeri očekuju da će umjetna inteligencija pridonijeti poboljšanju dizajna proizvoda. Dvije trećine vjeruje (od toga trećina snažno) da će uključivanje umjetne inteligencije u lanac opskrbe olakšati razvoj proizvoda s novim i inovativnim dizajnom, stoji u izvješću.

Za takvo razmišljanje odgovorna su dva glavna razloga -  automatizirano određivanje prioriteta i sofisticirana segmentacija te ubrzani razvoj fleksibilnih materijala.

Kako pojašnjavaju u istraživanju, AI će tvrtkama dati alate da s iznimnom točnošću automatski odrede prioritete u dizajnu. To će također dovesti do veće segmentacije opskrbnog lanca, čime će ukupna proizvodnja biti učinkovitija.  AI će također poticati napredak u znanosti o materijalima. Naime, ona već pomaže znanstvenicima da ubrzaju otkrivanje novih spojeva. U anketi, sedam od deset ispitanika vjeruje da će fleksibilni pametni telefoni biti sveprisutni do 2020. zahvaljujući napretku u znanosti o materijalima.

Dizajn proizvoda i upravljanje lancem opskrbe danas su čvrsto povezani u tehnološkoj industriji, a ta će se povezanost vjerojatno povećati. Važnost promišljanja dizajna (design thinking), kojim se služi 82 posto ispitanih menadžera, i usvajanje naprednih tehnologija, pomažu u pokretanju ovog trenda.

Honor neprestano razvija nove mogućnosti korištenja umjetne inteligencije. Mi, kao vodeći menadžeri iz EIU-ovog izvješća, čvrsto vjerujemo da AI ima pozitivan učinak na inovacije u proizvodnji. Umjetna inteligencija može odigrati važnu ulogu u inovacijskom dizajnu, primjerice omogućavanjem velikog povećanja snage uređaja, analizom i optimizacijom novih materijala i spojeva potrebnih za savitljive uređaje. Širom primjenom umjetne inteligencije proizvodi će u budućnosti puno lakše ispuniti zahtjeve kupaca i uvelike poboljšati korisničko iskustvo, istaknuo je George Zhao, predsjednik Honora koji je ujedno i sponzorirao istraživanje.