Istraživanje EIU: Umjetna inteligencija glavni je pokretač promjena u industriji

Širom primjenom umjetne inteligencije proizvodi će u budućnosti puno lakše ispuniti zahtjeve kupaca i uvelike poboljšati korisničko iskustvo.

Martina Čizmić | 10.04.2019. / 14:50 komentari
George Zhao (Foto: Zimo) (Foto: Zimo)

Economist Intelligence Unit (EIU) proveo je nedavno istraživanje među 325 menadžera kompanija za proizvodnju tehnološke opreme iz 5 vodećih industrijskih zemalja. Rezultati su bili zanimljivi. Većina ih vjeruje da će umjetna inteligencija biti pokretač promjene u njihovoj industriji jer će im dati jasniji uvid u potrebe kupaca i omogućiti učinkovitije utvrđivanje prioriteta, što će pak dovesti do promjena u dizajnu proizvoda.

Izvješće Economist Intelligence Unita pod nazivom „Utvrđivanje prioriteta i preciznost: Kako će umjetna inteligencija i design thinking promijeniti proizvodnju tehnologije“ istražuje utjecaj različitih inovacija na dizajn proizvoda i proizvodne procese u tehnološkoj industriji. Analiza se temelji na istraživanju provedenom u rujnu i listopadu 2018. na 325 menadžera u kompanijama za proizvodnju tehnološke opreme iz pet zemalja: Kine, Japana, Južne Koreje, Njemačke i SAD-a.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Dva glavna razvoja u tehnologiji proizvodnje hardvera – usvajanje naprednih inovacija, kao što su umjetna inteligencija (AI) i rastuća privrženost promišljanju dizajna (eng. design thinking) – menadžerima u tehnološkoj industriji daju mogućnost eksperimentiranja, optimizacije i poticanja agilnosti, osobito s obzirom na činjenicu da dizajn proizvoda postaje sve važniji. Ovo izvješće pokazuje da proizvođači tehnologija imaju jasan uvid u mogućnosti inovacija, a neke ih i ozbiljno provode.

U izvješću se ističe kako je umjetna inteligencija glavni pokretač promjena.

Umjetna će inteligencija, više od drugih tehnologija, donijeti promjene u proizvodnim inovacijama, smatra više od polovice (58%) ispitanika. Menadžeri očekuju da će umjetna inteligencija pridonijeti poboljšanju dizajna proizvoda. Dvije trećine vjeruje (od toga trećina snažno) da će uključivanje umjetne inteligencije u lanac opskrbe olakšati razvoj proizvoda s novim i inovativnim dizajnom, stoji u izvješću.

Za takvo razmišljanje odgovorna su dva glavna razloga -  automatizirano određivanje prioriteta i sofisticirana segmentacija te ubrzani razvoj fleksibilnih materijala.

Kako pojašnjavaju u istraživanju, AI će tvrtkama dati alate da s iznimnom točnošću automatski odrede prioritete u dizajnu. To će također dovesti do veće segmentacije opskrbnog lanca, čime će ukupna proizvodnja biti učinkovitija.  AI će također poticati napredak u znanosti o materijalima. Naime, ona već pomaže znanstvenicima da ubrzaju otkrivanje novih spojeva. U anketi, sedam od deset ispitanika vjeruje da će fleksibilni pametni telefoni biti sveprisutni do 2020. zahvaljujući napretku u znanosti o materijalima.

Dizajn proizvoda i upravljanje lancem opskrbe danas su čvrsto povezani u tehnološkoj industriji, a ta će se povezanost vjerojatno povećati. Važnost promišljanja dizajna (design thinking), kojim se služi 82 posto ispitanih menadžera, i usvajanje naprednih tehnologija, pomažu u pokretanju ovog trenda.

Honor neprestano razvija nove mogućnosti korištenja umjetne inteligencije. Mi, kao vodeći menadžeri iz EIU-ovog izvješća, čvrsto vjerujemo da AI ima pozitivan učinak na inovacije u proizvodnji. Umjetna inteligencija može odigrati važnu ulogu u inovacijskom dizajnu, primjerice omogućavanjem velikog povećanja snage uređaja, analizom i optimizacijom novih materijala i spojeva potrebnih za savitljive uređaje. Širom primjenom umjetne inteligencije proizvodi će u budućnosti puno lakše ispuniti zahtjeve kupaca i uvelike poboljšati korisničko iskustvo, istaknuo je George Zhao, predsjednik Honora koji je ujedno i sponzorirao istraživanje.

Vezane vijesti