Bolt, europski operater električnih romobila, i norveški Institut za ekonomiku prometa (TØI), pokazali su da poticanje korisnika unutar Bolt aplikacije uzrokuje da njih do 60 posto prijeđe s vožnje automobilom na električne romobile za kraća putovanja.
Ispitivanje pokazuje da je promjena u navikama mobilnosti uočena i kod dugotrajne upotrebe aplikacija. U Oslu i Lisabonu korisnici su napravili dodatna pretraživanja električnih romobila za slična putovanja, nakon što su prethodno dobili početno ohrabrenje provedeno u aplikaciji.
Električni romobili, unatoč zakonskim nedorečenostima oko njihovog sudjelovanja u prometu, zapravo su nevjerojatno učinkovit način za kretanje gradom, te je stoga vrlo zanimljivo vidjeti da je to sad potkrijepljeno i istraživanjem.
Implikacije su znatne, tvrde iz Bolta
Tijekom prošlogodišnje studije, nasumično odabrane grupe korisnika Bolta iz 10 europskih gradova dobile su poticaj u aplikaciji da se prebace s vožnje automobilom na električni romobil za putovanja kraća od tri kilometra. Grupe koje su bile aktivno ohrabrene uspoređene su sa skupinama koje nisu dobile poticaj.
Prema konačnim rezultatima, do 60 posto korisnika u prosjeku se prebacilo s poziva vožnje automobilom na električni romobil za kratka putovanja, ako je to vozilo bilo udaljeno 300 metara ili bliže korisnicima.
Bolt tvrdi da su implikacije nalaza znatne. U Europi je većina putovanja automobilom kraća od pet kilometara, a oko 25 posto putovanja automobilima Bolta u svijetu kraće je od tri kilometra.
Prema Boltovim podacima, emisija CO2 električnog skutera u prosjeku je tri puta manja od emisije CO2 automobila.
Najuspješniji rezultati zabilježeni su u gradovima gdje je velika dostupnost zajedničkih električnih romobila. U Lisabonu, na primjer, poticanje u aplikaciji dovelo je do povećanja korisnika koji su se odlučili za e-romobil za čak 210 posto.
Značajni rezultati zabilježeni su i u Stockholmu, Göteborgu, Oslu, Krakowu i Madridu.
Bolt i Institut za ekonomiku prometa nastavit će zajedno raditi na programu modalne smjene pa bi to moglo dovesti i do promjena zakona u mnogim državama i formalne legalizacije električnih romobila u privatnom vlasništvu.
Izvor: T3.com