Italija razmišlja o novim poticajima za kupnju automobila

Poticaji bi mogli odvratiti Talijane od kupnje električnih automobila proizvedenih u Kini i popularnih u Europi zahvaljujući nižim cijenama, a slijedili bi francuski model.

Hina | 03.10.2023. / 11:54 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Italija razmatra nove poticaje za kupnju automobila koji bi uzimali u obzir emisiju ugljika u procesu proizvodnje i distribucije, izjavili su upućeni izvori, dodajući da bi mjere trebale zaštititi talijanske kompanije od jeftine kineske konkurencije.

tri vijesti o kojima se priča Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha"

Poticaji bi mogli odvratiti Talijane od kupnje električnih automobila proizvedenih u Kini i popularnih u Europi zahvaljujući nižim cijenama, a slijedili bi francuski model.

Slika nije dostupna Američke subvencije za proizvodnju poluvodiča mogle bi biti problematične za tvrtke koje imaju tvornice u Kini

Rim drži da je francuski okvir poticaja "razuman" i razmatra takvu opciju, rekao je jedan od izvora u ponedjeljak. Italija je zainteresirana za francuski pristup, potvrdio je drugi izvor.

Kriteriji za dodjelu poticaja obično se temelje na emisiji vozila, a Francuska planira dodjeljivati bodove prema količini energije potrošene u proizvodnji njihovih materijala, te u montaži i transportu do tržišta, kao i prema vrsti baterija.

Propisi o tržišnom natjecanju u EU ne dopuštaju preferiranje domaćih proizvođača, ali francuski kriteriji vjerojatno će diskvalificirati kineske automobile iz programa poticaja budući da kineska industrija uglavnom koristi struju iz termoelektrana na ugljen i doprema automobile brodom.

Pariz tvrdi da su kriteriji u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO) koja, kako tvrdi, dopušta izuzetke zbog zdravstvenih i ekoloških razloga.

Rim želi sastaviti široki, dugoročni plan za domaću automobilsku industriju u dogovoru s relevantnim tvrtkama, uključujući proizvođača Fiata Stellantisa, kako bi vratio proizvodnju na nekadašnjih milijun vozila godišnje.

Razgovori uključuju i nove poticaje i očekuje se da će trajati do kraja godine.

Konferencija HGK-a o e-mobilnosti E-mobilnost u Hrvatskoj: Potrebna su ulaganja u infrastrukturu

Ministar industrije Adolfo Urso rekao je u rujnu da su Talijani iskoristili 80 posto poticaja za kupnju vozila proizvedenih u inozemstvu i da bi izmjena okvira poticaja trebala podržati prijelaz na ekološki prihvatljivija vozila i domaću proizvodnju automobila. 

Vezane vijesti