E-mobilnost u Hrvatskoj: Potrebna su ulaganja u infrastrukturu

Za razvoj e-mobilnosti potrebna su ulaganja i investicije u istraživanje i razvoj, kao što je potrebno i podupirati inicijative za održivi transport i raditi na poticajnoj poslovnoj klimi.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 30.09.2023. / 09:18 komentari
Konferencija HGK-a o e-mobilnosti (Foto: HGK)

U Hrvatskoj je prošle godine prodano 1374 električnih vozila, što je nešto više od 3 posto ukupne prodaje automobila i za očekivati je kako će te brojke svake godine biti sve veće. No kako bi Lijepa Naša iskoristila pun potencijal električne mobilnosti, koji osim samih vozila uključuje i infrastrukturu, potrebna su ulaganja i investicije u istraživanje i razvoj, kao što je potrebno i podupirati inicijative za održivi transport i raditi na poticajnoj poslovnoj klimi.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

  Slika nije dostupna Prosječna prodajna cijena električnih automobila niža je za skoro 20 posto

To je jedan od zaključaka konferencije o pametnoj energiji i e-mobilnosti koja je jučer održana Hrvatskoj gospodarskoj komori, u organizaciji tvrtke CEV Technologies, uz partnerstvo tvrtki METRO, SAP i Heidelberg Amperfied te suorganizaciju HGK. Kako je na konferenciji naglasila direktorica Sektora za industriju i održivi razvoj HGK Marija Šćulac, e-mobilnost je, osim što mijenja lice transporta, i pokretač gospodarskog razvoja koja potiče inovacije, stvara radna mjesta i nove tehnologije. Potencijal tržišta je iznimno velik i samo tržište električnih vozila u nadolazećem razdoblju moglo bi dosegnuti čak bilijun dolara, objasnila je Šćulac.

Izazovi na ovom tržištu za Hrvatsku su veliki, a na konferencije Ivica Blažević iz CEV technologiesa objasnio kako ih je Norveška, lider u elektrifikaciji, uspjela savladati. Norveška je to postigla, ali tako što je opcija električnog vozila postala najisplativiji izbor za potrošače, ulagali su u sustav punjenja i olakšali pristup svim tipovima korisnika, i u slučaju privatnih kuća i višestambenih zgrada. Kod nas je veliki problem ulaganje u električnu infrastrukturu – mreže se moraju nadograditi kako bi mogle izdržati povećanu potražnju, pojasnio je Blažević.

Slika nije dostupna BMW, Honda i Ford pripremaju platformu za usluge punjenja

Za uspjeh cjelokupnog tržišta, od velike će važnosti biti i predvodnici promjena i elektrifikacije u privatnom sektoru, a na konferenciji smo čuli neke od primjera i planova privatnih kompanija u Hrvatskoj. Olaf Schulze iz tvrtke METRO rekao kako je cilj kompanije bio do 2030. godine postaviti tisuću utičnica za punjenje električnih vozila, a već u rujnu ove godine dosegnuli su više od tisuću lokacija.

SAP je predstavio svoje proizvode i softverska rješenja u području e-mobilnosti, a ona uključuju i korištenje umjetne inteligencije. Njihova rješenja omogućuju izgradnju, kao i upravljanje mrežama za punjenje električnih vozila te upravljanje naplatom. Troškovi energije, proces punjenja, uporaba mreže – sve je u potpunosti jasno i transparentno, pojasnio je Korbinian Koblitz iz tvrtke SAP.

  Slika nije dostupna Raste potražnja za električnim vozilima u svijetu

Primjer kako tvrtke mogu postojeći know-how iskoristiti za uključivanje u domenu e-mobilnosti je i tvrtka Heidelberg Amperfied, koji su originalno kreirali inovativna rješenja u domeni tiska i medija, da bi tu elektroniku naknadno iskoristili za razvoj pametnih rješenja za punjenje.

E-mobilnost, podsjetili su na konferenciji, jedno je i od rješenja za veliki problem klimatskih promjena i smanjenje ugljičnog otiska, a to je i podsjetnik kako su napredak i inovacije u svijetu mogući i bez žrtvovanja okoliša.
 

Vezane vijesti