Prosječna prodajna cijena električnih automobila niža je za skoro 20 posto

Iako se podaci odnose na SAD, oni su znakoviti za globalno tržište, a s dolaskom još jeftinijih modela ta će prosječna cijena biti još niža.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 21.09.2023. / 13:55

Tesla Model 3 (Foto: Tesla)

Jedan od faktora koji bi trebali biti presudni za veliki povećanje potražnje na tržištu električnih automobila jest njihova cijena. Vozila s električnim motorima i dalje su skuplja u odnosu na automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem, a kada tome dodamo i probleme oko punjenja (manjak infrastrukture i brzina punjenja), jasno je zašto dio vozača kojima su takva vozila zanimljiva i dalje oklijeva te ne žele zamijeniti svog benzinca ili dizelaša s električnim vozilom.

Volvo Budućnost je potpuno električna: Volvo najavio kraj prodaje dizelaša

Toga su svjesni i proizvođači automobila koji su već predstavili ili su najavili nove modele s pristupačnijim cijenama, a na potez smanjenja cijena (i to više puta) odlučila se i Tesla, čime su povećali potražnju za svojim vozilima. Prema izvještaju Cox Automotivea koji se, treba naglasiti, odnosi samo na tržište SAD-a, u kojem se uspoređuju prosječne cijene električnih automobila iz kolovoza 2022. godine i kolovoza ove godine, navodi se kako je zabilježen značajan pad prosječnih cijena e-vozila od skoro 20 posto.

U kolovozu 2022. prosječna cijena električnog automobila u SAD-u iznosila je nešto više od 61 tisuću dolara, da bi prosječna cijena električnih automobila ovog kolovoza iznosila oko 50 tisuća dolara. Uz federalne i državne poticaje u SAD-u, ta prosječna prodajna cijena mogla bi biti još niža.

Dok su ovo odlične vijesti za sve koji razmišljaju o kupovini električnog automobila i nadaju se kako bi prosječna cijena mogla biti još niža u budućnosti, s takvom situacijom nisu zadovoljni prodajni saloni i dileri automobila. Kako je to objasnio Jonathan Smoke iz Cox Automotivea, za prodajne salone budućnost nije tako svjetla, pri čemu njihov problem nije manjak potražnje, već prijeteće velika ponuda na tržištu zbog koje bi moglo doći do viška zaliha električnih vozila.

No on kaže kako se to očekivane poteškoće tijekom rasta nekog tržišta koje bi se s vremenom trebale riješiti, a taj višak zaliha, kao i sve veća konkurencija dobre su vijesti za kupce jer bi trebali bi rezultati jeftinijim automobilima u budućnosti.

Slika nije dostupna Toyotini planovi za osvajanje tržišta električnih automobila: Povoljnija cijena i izdržljive baterije

Jedan od problema jest što je za veliki rast potražnje za e-vozilima zaslužna Tesla koja ima drukčiji način poslovanja i direktnu prodaju kupcima, dok potražnja za ostalim modelima ipak nije tako velika, objasnili su na stranici Insideevs. U prvih sedam mjeseci ove godine u SAD-u Tesla je prodala 390 tisuća automobila, čime je Muskova tvrtka zauzela udio od čak 60 posto, a na dalekom drugom mjestu nalazi se Chevrolet s udjelom od 6 posto. Što se hibridnih vozila tiče, tu je situacija drukčija i njihova je cijena u odnosu na godinu dana ranije porasla za 18 posto.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti