Brojni mediji, uključujući i Zimo, jučer su prenijeli vijest o prometnoj nesreći u Njemačkoj u kojoj je jedna osoba poginula, a 9 je ozlijeđeno. Prema prvim informacijama koje je objavila policija, u nesreći je sudjelovao BMW-ov autonomni automobil. Iz policije tada nisu imali detaljne informacije i nisu razgovarali sa sudionicima nesreće pa nisu znali tko je u trenutku nesreće upravljao vozilom.

BMW iX BMW predstavio iX koncept: Mijenja boje poput kameleona

Tu su nepoznanicu jučer ipak riješili iz BWM-a. U objavi za javnost nakon nesreće potvrdili su kako je u nesreći zaista sudjelovao njihov automobil (prema policijskom izvještaju riječ je o električnom modelu iX), no kažu kako to vozilo nema mogućnost autonomne vožnje. Naime, riječ je o automobilu s implementiranim sustavom asistenta u vožnji drugog stupnja.

U takvim se vozilima uvijek mora nalaziti vozač te je on i jedini odgovoran za upravljanje automobilom. Za slučaj da tehnologija pogriješi, ruke vozača moraju biti na volanu kako bi odmah ispravile tu grešku.

Kako bi se sve okolnosti oko ove nesreće što prije razjasnile, BMW će surađivati s policijom i dati im sve potrebne informacije.

Prema klasifikaciji, postoji 5 stupnjeva autonomne vožnje, pri čemu je prvi stupanj onaj najjednostavniji, a peti se odnosi na potpunu autonomiju i automobile u kojima vozači uopće nisu potrebni.

BMW i4 BMW predstavio električni model i4 odličnih performansi i velikog dosega

Drugi stupanj autonomije odnosi se na automobile u kojima računala upravljaju opcijama poput brzine, kočenja, prelaska automobila u druge trake i slično. Teslin autopilot najbolji je primjer ovakve autonomije te, ponovimo još jednom, vozači u njihovim automobilima cijelo vrijeme moraju imati ruke na volanu i u potpunosti su odgovorni za sve što se dogodi u vožnji.

Izvor: Reuters
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju