U posljednje vrijeme na mobitele brojnih hrvatskih korisnika počele su pristizati obavijesti o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija. Navodni je pošiljatelj tih poruka Hrvatska pošta, a iako oni koji su dobili poruke nisu ništa naručili te i ne očekuju pakete, zbog znatiželje ipak prate upute iz poruka, koje uključuju i unos podataka o bankovnoj kartici. Umjesto neočekivanog paketa na kraju neočekivano ostanu bez novca.
tri vijesti o kojima se priča


Iz Hrvatske pošte upozoravaju na takve prijevare te svima koji su primili poruku savjetuju da je ignoriraju te da nikako ne slijede poveznice navedene u njima. Onima koji su ipak nasjeli na prijevaru savjetuju da se jave policiji.
U obavijesti svim građanima objavili su i savjete o tome kako mogu prepoznati prevaru te naglašavaju kako je najbolja prevencija obraćanje pozornosti na detalje u poruci.
Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama, tekstu na engleskom jeziku te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se utvrdila valjanost poruke, stoji u objavi, a posebno se upozorava kako Hrvatska pošta preko Vibera ili SMS-a nikada od korisnika ne traži broj bankovne kartice. Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu
Službene obavijesti koje pošta šalje korisnicima sadrže broj same pošiljke (on se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka - https://posiljka.posta.hr), a ako su korisnici primili lažni SMS tijekom razdoblja u kojem zaista očekuju pošiljku, riječ je o slučajnosti jer podatke o pošiljci uz pomoć za sustava za praćenje pošiljki mogu saznati jedino primatelj i pošiljatelj poruke.