Iz Hrvatske pošte objasnili kako prepoznati prijevare i lažne poruke o dostavama paketa

Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 23.01.2024. / 12:06 komentari
Paketomat (Foto: Hrvatska pošta)

U posljednje vrijeme na mobitele brojnih hrvatskih korisnika počele su pristizati obavijesti o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija. Navodni je pošiljatelj tih poruka Hrvatska pošta, a iako oni koji su dobili poruke nisu ništa naručili te i ne očekuju pakete, zbog znatiželje ipak prate upute iz poruka, koje uključuju i unos podataka o bankovnoj kartici. Umjesto neočekivanog paketa na kraju neočekivano ostanu bez novca.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Cro Commerce 2023 Tri četvrtine Hrvata kupuje putem interneta, a online trgovina raste i zbog umjetne inteligencije

Iz Hrvatske pošte upozoravaju na takve prijevare te svima koji su primili poruku savjetuju da je ignoriraju te da nikako ne slijede poveznice navedene u njima. Onima koji su ipak nasjeli na prijevaru savjetuju da se jave policiji.

U obavijesti svim građanima objavili su i savjete o tome kako mogu prepoznati prevaru te naglašavaju kako je najbolja prevencija obraćanje pozornosti na detalje u poruci.

Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama, tekstu na engleskom jeziku te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se utvrdila valjanost poruke, stoji u objavi, a posebno se upozorava kako Hrvatska pošta preko Vibera ili SMS-a nikada od korisnika ne traži broj bankovne kartice. Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu

Slika nije dostupna Hrvatska pošta predstavlja kriptomarku s motivom našeg legendarnog inovatora

Službene obavijesti koje pošta šalje korisnicima sadrže broj same pošiljke (on se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka - https://posiljka.posta.hr), a ako su korisnici primili lažni SMS tijekom razdoblja u kojem zaista očekuju pošiljku, riječ je o slučajnosti jer podatke o pošiljci uz pomoć za sustava za praćenje pošiljki mogu saznati jedino primatelj i pošiljatelj poruke.

 

Vezane vijesti