Iz Hrvatske pošte objasnili kako prepoznati prijevare i lažne poruke o dostavama paketa

Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 23.01.2024. / 12:06

Paketomat (Foto: Hrvatska pošta)

U posljednje vrijeme na mobitele brojnih hrvatskih korisnika počele su pristizati obavijesti o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija. Navodni je pošiljatelj tih poruka Hrvatska pošta, a iako oni koji su dobili poruke nisu ništa naručili te i ne očekuju pakete, zbog znatiželje ipak prate upute iz poruka, koje uključuju i unos podataka o bankovnoj kartici. Umjesto neočekivanog paketa na kraju neočekivano ostanu bez novca.

Cro Commerce 2023 Tri četvrtine Hrvata kupuje putem interneta, a online trgovina raste i zbog umjetne inteligencije

Iz Hrvatske pošte upozoravaju na takve prijevare te svima koji su primili poruku savjetuju da je ignoriraju te da nikako ne slijede poveznice navedene u njima. Onima koji su ipak nasjeli na prijevaru savjetuju da se jave policiji.

U obavijesti svim građanima objavili su i savjete o tome kako mogu prepoznati prevaru te naglašavaju kako je najbolja prevencija obraćanje pozornosti na detalje u poruci.

Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama, tekstu na engleskom jeziku te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se utvrdila valjanost poruke, stoji u objavi, a posebno se upozorava kako Hrvatska pošta preko Vibera ili SMS-a nikada od korisnika ne traži broj bankovne kartice. Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu

Slika nije dostupna Hrvatska pošta predstavlja kriptomarku s motivom našeg legendarnog inovatora

Službene obavijesti koje pošta šalje korisnicima sadrže broj same pošiljke (on se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka - https://posiljka.posta.hr), a ako su korisnici primili lažni SMS tijekom razdoblja u kojem zaista očekuju pošiljku, riječ je o slučajnosti jer podatke o pošiljci uz pomoć za sustava za praćenje pošiljki mogu saznati jedino primatelj i pošiljatelj poruke.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti