Protekla godina na tržištu električnih automobila bila je prilično dinamična, a neke od stvari koje su je obilježile su uspon BYD-a, koji je u posljednjem kvartalu prodao najviše vozila s električnim motorima na svijetu te smanjenje cijena nekih vozila, uključujući i pojeftinjenje Teslinih automobila. Muskova kompanija prilagodila je svoju cjenovnu politiku situaciji na tržištu te su u više navrata tijekom 2023. godine snizili cijene svojih vozila, dok su ovog mjeseca isto napravili na kineskom tržištu, a nedavno je pojeftinio i Model Y na tržištu Europe.
Njihovim stopama smanjenja cijena, kako bi automobili bili još konkurentniji na tržištu, neće ići Stellantis. To je prilikom predstavljanje nove platforme za električne automobile najavio izvršni direktor ove kompanije Carlos Tavares. On smatra kako bi brendovi trebali izbjegavati takvu politiku smanjivanja cijena jer bi to moglo ugroziti profit kompanije: Ako se odlučite na snižavanje cijena zanemarujući stvarnost svojih troškova, imat ćete krvoproliće, opisao je to slikovito Tavares.
Govoreći o situaciji na tržištu, iskoristio je priliku i za kritiku Muskove kompanije. Znam kompaniju koja je brutalno snizila cijene i čija je profitabilnost doživjela brutalni kolaps, mislio je na Teslu CEO Stelantisa. On smatra kako je njegova tvrtka bolje zaštićena od cjenovnog pritiska u odnosu na druge kompanije, a cijela ova situacija na kraju bi mogla rezultirati velikim problemima i financijskim gubicima za neke konkurente.
STLA Large platforma
Nova električna platforma koju je Stellantis predstavio ovaj tjedan pokretat će osam novih vozila koje će kompanija predstaviti do 2026. godine, a trebala bi omogućiti doseg od čak 800 km. STLA Large platforma tako će pokretati prve modele Jeepa i Dodgea koji će biti namijenjeni američkom tržištu, a nakon toga koristit će se i u električnim modelima Alfa Romea, Chryslera i Maseratija.
Kao i brojne druge kompanije, i Stellantis ulaže veliki novac u elektrifikaciju te tijekom sljedećeg desetljeća namjeravaju uložiti 50 milijardi dolara, kako bi dosegli cilj prodaje isključivo električnih vozila u Europi do 2030. godine, dok su planovi za SAD malo skromniji te do te godine žele da je 50 posto njihovih automobila potpuno električno.
Izvor: Electrek