Ako danas naručite neki novi automobil, pogotovo ako tražite neku dodatnu opremu, na njegovu isporuku vjerojatno ćete morati sačekati oko godine dana, ovisno o brendu i modelu. Razlog za takva kašnjenja jest nestašica čipova koja se osjeti na brojnim tržištima - od pametnih telefona i tableta, preko računala i igraćih konzola pa do tržišta automobila koje je, čini se, najveća žrtva trenutačne situacije.

Volkswagen Gost iznenađenja na konferenciji VW-a: Savjete o uspjehu podijelio im veliki konkurent

Automobili su danas postali, kako je to ovaj tjedan komentirao i Elon Musk, roboti na kotačima (možemo reći i računala na kotačima) i u njima se koristi sve više čipova i senzora. S obzirom na to da čipova nema, odnosno njihova ponuda je premala u odnosu na veliku potražnju, kompanije se moraju snalaziti na različite načine.

Neke su radnike poslale na godišnje odmore i privremeno zatvorile tvornice, neke i dalje proizvode automobile, no ne dovršavaju ih, već čekaju čipove kako bi ih naknadno dovršili i tako ubrzali proces. U nekim slučajevima, automobilske kompanije prodaju vozila bez nekih od danas uobičajenih opcija - ekrana osjetljivih na dodir, GPS-a itd.

Kako će se stvari razvijati u budućnosti nitko ne zna i dosad smo mogli čuti različita predviđanja i nagađanja osoba iz računalne i automobilske industrije, a svoja predviđanja ovaj tjedan objavili su i iz Volkswagena. Iz njemačkog automobilskog diva kažu kako rade sve što je u njihovoj moći “ako bi smanjili učinak strukturalne nestašice čipova na proizvodnju i aktivno radimo s proizvođačima čipova i dobavljačima kako bi ublažili nestašicu.

Volkswagen VW najavio novu strategiju s kojom kreće u osvajanje automobilskog tržišta u budućnosti

Ipak, neka veća poboljšanja ne očekuju u bliskoj budućnosti te će im nestašica i dalje “stvarati velike izazove” tijekom prve polovice godine, no vjeruju kako će na razini cijele godine ipak doći do blagih poboljšanja.

Izvor: Reuters
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju