Volkswagen Grupa najavila je novu strategiju za automobilsko tržište na kojoj će se bazirati njihovo poslovanje i razvoj vozila do kraja ovog desetljeća. Tri glavna stupa nove platforme nazvane “Novi auto” odnose se na elektrifikaciju, softver i autonomnu vožnju.

Poznato je da je njemačka tvrtka svoj fokus gotovo pa u potpunosti prebacila na elektrifikaciju te očekuje da će do kraja ovog desetljeća većinu novih vozila pogoniti električni motori. Prema novoj strategiji, u VW-u žele da većina njihovih električnih automobila bude bazirana na novoj i jedinstvenoj platformi nazvanoj SSP (Scalable System Platform). Ona bi zamijenila ne samo postojeće platforme za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem već i aktualnu platformu za e-vozila MEB, kao i nadolazeći platformu PPE. Prvi Volkswagenov model s novom platformom očekujemo u 2026., a prednosti SSP-a za kompaniju trebale bi rezultirati značajnim smanjenjem troškova i smanjenom kompleksnošću vozila.

Takav pristup standardizaciji neće se ogledati samo u platformi već i u dizajnu baterijskih ćelija. Novi dizajn namjeravaju predstaviti za dvije godine, a cilj je kompanije da do kraja desetljeća oko 80 posto vozila koristi baterijske ćelije bazirane na tom jedinstvenom dizajnu. Osim na dizajnu baterija, VW Grupa uložit će novac i u postavljanje što većeg broja punionica. Cilj je do 2025. direktno ili putem partnerstva, otvoriti novih 18 tisuća punionica u Europi, 17 tisuća u Kini i oko 10 tisuća u SAD-u.

Veliku pažnju VW će posvetiti razvoju softvera u novom odjelu unutar kompanije nazvanom Cariad. Unutar tog odjela već se razvija jedinstvena i skalabilna softverska platforma, ali i hardverska arhitektura koja će biti zadužena za sva softverska rješenja u vozilu - od infotainmenta do nadogradnji softvera u vozilima pa do autonomne vožnje. Nova platforma trebala bi postati dostupna do 2025.

U Volkswagenu upravo u softveru vide veliki potencijal za buduću zaradu, pogotovo kada je u pitanju autonomna vožnja jer bi vlasnici njihovih automobila tu uslugu mogli plaćati kao servis. Svi bi automobili, dakle, trebali imati mogućnost autonomne vožnje, no njezino bi se korištenje naplaćivalo. Također, vozila bi trebala imati i druge softverske opcije čije bi se korištenje naplaćivalo.

I ovi planovi VW-a pokazuju kolike nas radikalne promjene na automobilskom tržištu čekaju. Osim elektrifikacije tržište se kreće i prema autonomiji, a mnogi stručnjaci, uključujući i Matu Rimca, vjeruju kako u nekoj budućnosti ljudi uopće više neće biti vlasnici automobila, već će ih unajmljivati i koristiti kao servis, odnosno samo kada im to bude potrebno.

Izvor: Motor Authority